آگاه سازی از سوی والدین به کودکان یک راه پیشگیری از اعتیاد

یک روانشناس گفت:‌ کودکان بیش از همه از والدین خود تأثیر می پذیرند،‌ آگاه سازی از سوی والدین به کودکان یکی از مهمترین بخش های مؤثر در پیشگیری از اعتیاد است.

 

نگین راستین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: خانواده اولین مکان رشد شخصیت باورها و الگوهای رفتاری فرد است. خانواده بر اینکه محل حفظ و رشد افراد و کمک به حل استرس و مشکلات فرد می کند.

وی در ادامه افزود: کودکان بیش از همه از والدین خود تأثیر می پذیرند و آگاه سازی از سوی والدین به کودکان یکی از مهمترین بخش های مؤثر در پیشگیری از اعتیاد است.

نگین راستین روانشناس در ادامه تصریح کرد: بر خلاف نوجوانان که معمولاً شیوع مصرف را بیش از حد واقعی آن فرض می کند مطالعات نشان داده که همواره والدین میزان شیوع مصرف مواد مخدر را کمتر از میزان واقعی آن می دانند.

وی در ادامه افزود: خطر آن را نیز احساس نمی کند و اغلب باور ندارند که این مشکل ممکن است برای فرزندان آن ها پیش آید.

این روانشناس تاکید کرد: ناآگاهی والدین ارتباط ضعیف والدین و کودک فقدان انضباط در خانواده،‌ خانواده تشنج یا آشفته و از هم گسیخته، احتمال ارتکاب به انواع بزهکاری مانند سوء مصرف مواد را افزایش می دهد.

راستین خاطر نشان کرد: این آگاه سازی والدین می بایست از طریق راه های مختلف مانند کتاب خواندن، روزنامه، شرکت در جلسات و همایش ما انجام شود./ام


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.