آیا حاضرید فلش مموری ۱۲ ترابایتی ۱ میلیارد تومانی را برای سرور خود بخرید؟

۲۳فروردین۱۳،

حتما در خبرها شنیده اید که فلش مموری ۱۲ ترابایتی ساخته شده که قیمت آن ۳۳۱ هزار دلار است! (دلار ۳۵۰۰ تومان می گردد یک میلیارد و ۱۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ناقابل)

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، حتما در خبرها شنیده اید که فلش مموری ۱۲ ترابایتی ساخته شده که قیمت آن ۳۳۱ هزار دلار است! (دلار ۳۵۰۰ تومان می گردد یک میلیارد و ۱۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ناقابل)
اما به راستی چه کسی این مموری فلش را برای سرور خود می خرد؟
آی بی ام بیش از ۱ میلیارد دلار صرف تحقیق در زمینه ساخت فلش مموری های قدرتمند برای انواع سرورها، دستگاههای ذخیره سازی و محصولات موسوم به Midleware کرده و البته انتظار هم دارد عایدی بزرگی در این راه نصیب اش گردد.
اکتبر سال قبل کمپانی آی بی ام، کمپانی Texas Memory Systems را خرید و بخش فلش مموری و تحقیقات خود را به این بخش منتقل کرد. فلش سیستم های تازه آی بی ام یک رنج سخت افزاری شامل یک واحد از یک رک را شامل می گردد.
 IBM FlashSystem 720 و FlashSystem 820 هر کدام یک واحد از رک سرور را اشغال می کنند و قیمت آنها از ۱۶ هزار دلار به بالا تعیین شده است. حق انتخاب نیز دارید: دستگاه ۴ کاناله که هر کانال ۸ گیگابیت بر ثانیه فیبر دارد و یا یک چهار لایه ۴۰ گیگابیت بر ثانیه ای را با هر پورت اضافه به قیمت ۸ هزار دلار می توانید در اختیار بگیرید.
در واقع شما ابزار ذخیره فلش را می خرید. مدل فلش سیستم ۷۲۰ با ۶ ترابایت و یا ۱۲ ترابایت (۵ یا ۱۰ ترابایت آن قابل استفاده خواهد بود) به صورت SLC flash/ single level cell  و با قیمتهای ۱۶۶ هزار و ۳۳۱ هزار دلار عرضه می گردد. مدل فلش سیستم ۸۲۰ با ۱۲ ترابایت و ۲۴ ترابایت (۱۰ یا ۲۰ ترابایت ان قابل استفاده است) به صورت eMLC {لینک} و به قیمتهای ۱۶۶ هزار دلار و ۳۳۱ هزار دلار می آید.(برای انترپرایزها)
گفتنی است SLC flash برای کارهای سنگین و لود بالا روی سرورهای چندگانه مناسب است و eMLC برای سرورهای موسوم به big blue و برای انترپرایزهای بزرگ مناسب به نظر می رسد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.