آیا حکم حکومتی به نفع آقای هاشمی صادر می شود؟

شایعه جدی رد صلاحیت هاشی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری آتی، دیروز دهان به دهان در شهر می چرخید. شورای نگهبان امروز نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری را اعلام می کند.

صادق زیباکلام جزو کسانی است که تلاش زیادی کردند تا  هاشمی را به کاندیداشدن در انتخابات پیش رو ترغب کنند. او در گفت و گویی با عصر ایران به بررسی شایعه رد صلاحیت هاشمی پرداخته است.

گزیده سخنان زیباکلام به این شرح است:

  • ولی همه شواهد و قرائن نشان می دهند که آقای هاشمی خیلی محترمانه رد صلاحیت شده اند. یعنی به دلیل سن بالا و تشکیک شورای نگهبان در توانایی ایشان برای برعهده گرفتن فعالانه وظایف ریاست جمهوری، رد صلاحیت شده اند. ولی من فکر می کنم می شد به نحو دیگری هم به اقای هاشمی گفت که شما نباید در انتخابات شرکت کنید. یعنی می شد به آقای هاشمی بگویند شما کاندیدا نشو.
  • من خیلی بعید می دانم که حکم حکومتی به نفع آقای هاشمی صادر شود. اگر قرار بود که ایشان به انتخابات برسند، خود شورای نگهبان ایشان را تایید صلاحیت می کرد.
  • هاشمی با این رد صلاحیت، دلش غنج می زند و قند در دلش آب می شود! باور کنید هاشمی از رد صلاحتیش قلباً خوشال خواهد شد؛ برای اینکه آقای هاشمی تحت فشار شخصی زیادی قرار گرفته بودند تا سرانجام کاندیدا شدند.
  • نظام و انقلاب مردمک چشم هاشمی اند. آقای هاشمی مثل کسی است که برای نجات بچه اش هر کاری که می توانسته انجام داده است. حتی کلیه اش را هم فروخته است ولی معالجات متاسفانه جواب نداده است.

[del.icio.us] [Facebook] [Google] [Technorati] [Twitter] [Yahoo!] [Email]

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.