آیا حکم کمیته انضباطی عادلانه بود؟

۲۱م اسفند ،

کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال سنگین ترین حکم ممکن را برای آرزومندی مربی مهرام در نظر گرفت در حالی که مربی مهرام تاکید می کند برخوردش با داور تنها عکس العمل به یک واکنش بوده است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که سنگین ترین حکم محرومیت سالهای اخیر بسکتبال ۳ ماه بوده است، علی آروزمندی مربی مهرام یک سال از حضور در میادین بسکتبال محروم شد و این سوال پیش آمد که مبنای حکم مزبور چه بوده است؟

حسن نوربخش رئیس سازمان لیگ بسکتبال در پاسخ به مقایسه سنگین ترین حکمهای بسکتبال با جریمه امروز توضیح می دهد: جرمهای این نفرات یکی نبوده است. مربی مهرام بعد از اینکه بازی تمام شده، داور را زده است البته خودش می گفت که داور مربوطه تند صحبت کرده اما اطرافیان حاضر در صحنه می گفتند اینطور نبوده است. حتی یک یا دو فرد ناشناس هم بعد از اینکه من به سمت داور رفتم می گفتند به شکل بدی داور را زده است و لب داور هم خونی شده بود.

وی در مورد سنگین بودن این حکم تاکید کرد: این نظر من نبوده است بلکه ۹ نفر از اعضای کمیته انضباطی در این مورد تصمیم گیری کرده اند.

رئیس سازمان لیگ بسکتبال که تاکید داشت حکم صادر شده براساس بررسی تمام مسائل و در جلسه ای چند ساعته صادر شده است دربارهٔ برخورد با صمدزاده سرپرست مهرام گفت: من و صمدزاده برخوردی نداشتیم! ما دوستانی صمیمی بوده و هستیم. وی بعد از اتفاقات بازی ماهشهر تند صحبت می کرد که حق هم داشت. من به او گفتم صدایت را پایین بیاور که خواست در مورد تکنیکال گرفته نشده توضیح دهم و به وی گفتم با توجه به نداشتن حضور ذهن بعدا در این مورد توضیح می دهم.
 
 آرزومندی: ما اصلا مشکلی با داوری نداشتیم

علی آرزومندی پیش از اعلام حکم کمیته انضباطی با بیان اینکه صحبتهایش را در کمیته انضباطی مطرح کرده و منتظر حکم است، توضیح داد: برخورد من با داور براساس یک سوء تفاهم و شخصی بود. ما اصلا در طول دو بازی هیچ مشکلی با داوری نداشته و روال داوری هم به نظرمان عالی بود به همین سبب حتی اعتراضی هم به قضاوت نداشتیم. من حتی در جریان اتفاقات بعد از بازی به دنبال آرام کردن تیم و بردن نفرات به داخل رختکن بودم اما برای پیش نیامدن مشکل، من را به همراه مهدی کامرانی به خارج فرستادند.

وی ادامه می دهد: بعد از اینکه به میز داوران رسیدم در حالی که به دنبال خودکار برای امضا برگه بودیم اولیا زاده واکنشی نشان داد که برخورد تند وی سبب عکس العمل من شد در حالی که به نظرم این یک سوء تفاهم شخصی از سوی داور بود. حالا هم اگر یک درصد بی احترامی، داوری را در بر می گرفته از جامعه داوری و نوربخش رئیس کمیته داوران عذرخواهی می کنم اما باز هم می گویم حرکتم عکس العمل به یک واکنش بود و نیتم بی احترامی به داوران نبود.

حکم از روی صحبتهای دیگران!

در میان جریان کمیته انضباطی، نکته ای وجود داشت و آن هم صدور حکم سنگین تنها براساس گفته ها و شنیده ها بود که در میان صحبتهای نوربخش رئیس سازمان لیگ هم به چشم می خورد. در حالی که تا به حال فدراسیون بسکتبال و کمیته داوران هیچ اشتباهی را از سوی داوران نپذیرفته و از هر فیلم مورد اعتراض تیم ها هم تنها دو تا چهار مورد اشتباه را مورد تایید قرار می دهد تا کل قضاوت زیر سوال نرود، شدیدترین برخورد با مربی خاطی انجام گرفت.

البته چنین حرکاتی به هیچ وجه مورد تایید نبوده و برخورد با آن هم کاملا درست به نظر می رسد اما با توجه به فضای خاص بعد از دو دیدار سنگین، شرایط داوران و اعضای دو تیم و در حالی که باز هم طبق شنیده ها داور مورد نظر هم کاملا در جریان بی تقصیر نبوده، حکم کمیته انضباطی می توانست به شکل دیگری صادر شده و تمام جوانب در آن در نظر گرفته شود./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.