آیا در قیمت جهانی طلا دستکاری می گردد؟

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: پس از افشای پرونده مربوط به دستکاری در نرخ بهره وام در سیستم بانکی کشورهای غربی اکنون پرونده تازهی در خصوص احتمال دستکاری در قیمت جهانی طلا باز شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی طلا به نقل از پایگاه اینترنتی ماینینگ منابع آگاه اعلام کردند که سازمان نظارت بر فعالیت های مالی انگلیس تحقیقات گسترده ای را برای بررسی وضعیت تعیین قیمت طلا در بازارهای جهانی آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش در ماه های اخیر گمانه زنی های مختلفی در خصوص احتمال دستکاری قیمت طلا از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان مطرح شده است.

تحقیقات سال قبل نشان داد که بانک های بزرگ جهان به خصوص بانک های انگلیسی در نرخ بهره وام دستکاری می کنند. سازمان نظارت بر فعالیت های مالی انگلیس ماه قبل تایید کرد که تحقیقاتی را در خصوص احتمال دستکاری در نرخ ارز در بازارهای بین المللی آغاز کرده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی دستکاری در نرخ ارز می تواند تاثیرات بسیاری بر تحولات قیمت جهانی کالاهای مختلف از جمله طلا داشته باشد.

یکی از مهمترین مکان ها برای تعیین قیمت جهانی طلا بازار لندن است. سال قبل نیز مدیر یک موسسه سرمایه گذاری در لندن تاکید کرد که قیمت جهانی طلا از سوی بعضی بانک های مرکزی و نهادهای بزرگ مالی جهان دستکاری می گردد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.