آیا شماره گذاری پراید بدون ایربگ ادامه خواهد داشت؟

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

در حالیکه مدیرعامل سایپا از اخذ مجوز برای تولید پراید بدون ایربگ خبر داده بود، رییس سازمان ملی استاندارد اعلام نمود: هیچ مجوزی برای شماره گذاری پراید بدون کیسه هوا صادر نشده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، نظام الدین برزگری درمورد مهلت مجدد به شرکت خودروسازی سایپا برای شماره گذاری محصولات بدون کیسه هوای این شرکت تصریح نمود: سازمان ملی استاندارد وشورای عالی استاندارد هیچ مهلت قانونی مجددی برای نصب کیسه هوا بر روی محصولات این شرکت در نظر نگرفته است و خودروی حاوی کیسه هوا باید در اختیار مردم قرار گیرد.
این در حالی است که چند روز پیش ، سعید مدنی مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا از رفع مشکل شماره گذاری محصولات بدون ایربگ و عرضه آن به بازار خبر داده بود و گفت: تا پایان امسال اجازه تولید پراید بدون ایربگ را داریم.
وی اظهار داشت: مشکل شماره گذاری پراید بدون ایربگ رفع شده و تا چند روز آینده عرضه این محصولات به بازار آغاز خواهد شد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران درمورد اظهارات مدیرعامل سایپا تصریح نمود: ایشان نظر شخصی خود را اعلام نموده است.
همچنین برزگری با اشاره به اینکه تولید محصول بدون ایربگ بلامانع است تاکید نمود: اما در صورتی که خودروساز  نمی تواند به تعداد کافی کیسه هوا تهیه کند، چون طراحی اصلی در قسمت داشبورد انجام شده است شرکت ها می توانند خودروهای تولیدی را در پارکینگ نگه دارند و پس از تامین کیسه هوا این خودروها را تحویل متقاضیان دهند.
وی افزود: اگر قرار است مهلت مجددی برای شماره گذاری پراید بدون کیسه هوا صادر شود باید از طریق سازمان ملی استاندارد یا شورای عالی استاندارد ابلاغ شود که چنین کاری انجام نشده است.
برزگری یادآور شد: این شرکت پیش از این برای شماره گذاری محصولات بدون کیسه هوا از شورای عالی استاندارد یک مهلت ۶ ماهه دریافت نموده بود که تمدید هم شد.
وی تاکید نمود برای انجام چنین امری باید از طریق شورای عالی استاندارد مصوبه ای به ما ابلاغ شود که فعلا چنین مصوبه ای به دست ما نرسیده است اما از آنجا که مصوبه شورای عالی استاندارد برای ما لازم الاجرا است اگر ابلاغ شود ما مطیع هستیم.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.