آیا طلا درخشش خود را از دست داده است؟

۲۷م اسفند ،

آیا طلا درخشش خود را از دست داده است؟ | چاپ |
یکشنبه ۲۷ اسفند ساعت ۱۲:۵۶

بینا- کاهش قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی تا کنون این فرضیه را بار دیگر تقویت کرده است که آیا طلا درخشش خود را در بازارهای جهانی از دست داده است؟
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا /عربین بیزینس، این مساله دیگر عادی شده است که وقتی شرایط اقتصادی جهان رو به بهبود است قیمت طلا در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو می گردد.
بر اساس این گزارش قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون حدود ۵ درصد کاهش یافته است. قیمت طلا در ۱۲ سال قبل به طور متوالی با افزایش روبرو شده بود که این مساله در ۹۰ سال اخیر بی سابقه است.
یکی از مهمترین علل افزایش قیمت طلا در سال های قبل بدتر شدن وضعیت اقتصادی جهان بوده است. به گزارش پایگاه اینترنتی طلا به نقل از این پایگاه خبری، پس از ترکیدن حباب بخش مسکن آمریکا در سال ۲۰۰۸ میلادی و آغاز بحران اقتصادی جهان بانک های مرکزی بزرگ اقدام به اجرای سیاست های انبساطی پولی کردند که این مساله تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت طلا داشته است.
قیمت طلا در سی روز قبل بیش از ۴٫۲ درصد کاهش داشته است. در هشت ماه قبل قیمت طلا با افت ۸٫۸۴ درصدی مواجه شده و نسبت به سال قبل نیز قیمت طلا بیش از ۷٫۱ درصد کاهش یافته است.
موسسات مالی بزرگ بین المللی نیز پیش بینی خود نسبت به قیمت طلا را کاهش داده اند. موسسات مالی نومورای ژاپن کردیت سوییس بارکلی و بی ان پی پاریباس پیش بینی خود نسبت به قیمت طلا را کاهش داده اند.
اقدام سرمایه گذاران بزرگ بین المللی در کاهش سرمایه گذاری در بازار طلا نیز به خوبی نشان می دهد که این فلز گرانبها درخشش خود را از دست داده است و احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا وجود دارد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.