آیا قالیچه ۸ میلیون دلاری حراج نیویورک گرانقیمت‌ترین قالیچه عتیقه ایرانی است؟

۲۳فروردین۱۳،

به گزارش مجله خبری مهاجریست ، وقتی که زمان تزئین خانه می رسد هیچ چیزی نمی تواند جای یک فرش اصیل ایرانی را بگیرد، اما خریداران باید بدانند که تهیه یک فرش ایرانی نفیس و عتیقه‌‌ از بازارهای معمولی امکانپذیر نیست.: فرشی که تنها ۵.۵ متر مربع است، به سال ۱۶۵۰ بر می گردد و برآورد می گردد که بمبلغ ۸ میلیون دلار در حراج تابستانی Sotheby’s در نیویورک بفروش برسد.

این فرش که در بافت آن از رنگهای قرمز، آبی و سبز استفاده شده و دارای طرح برگهایی داس مانند می باشد، بدون شک یکی از بی نظیرترین و با ارزش ترین فرش هایی است که تا بحال در یک حراج به فروش می رسد. این فرش در سال ۱۶۵۰ و در زمان سلسله صفویه در ایران، توسط چندین بافنده در یک کارگاه خاص در جنوب شرق ایران بافته شده است.

ویلیام کلارک، صنعتگر میلیاردری که بعدا” سناتور شد، این فرش را در اوایل دهه ۱۹۰۰ زمانی که برای سفر به اروپا رفته بود از فروشنده ای در پاریس خریداری کرد. او به احتمال بسیار آن را به دیوار آویزان کرده بوده، چون فرش شرایطی بسیار خوبی دارد و بعید است که مدت بسیاری روی زمین پهن شده باشد. ویلیام مجموعه فرش های خود را در سال ۱۹۲۵ به گالری هنری کوکوران اهدا کرد و آنها این فرش را برای کسب منابع مالی جهت خریدهای آتی بفروش رساندند.

نوشته شده توسط اپراتور ۳ در شنبه, ۱۷ فروردین ساعت ۱۱:۰۸ ق.ظ

پورتال خبری مهاجرت | تحصیل | تفریح | تجارت در کشورها » مطالب جالب و خواندنی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.