آیا لیلا حاتمی ممنوع‌الخروج شده است؟ / “تلگراف” مدعی شد / گزارش رسانه انگلیسی ر ا در “کافه سینما” بخوانید

سه شنبه, ۰۳ مرداد ساعت ۲۱:۱۷ وحید قادری

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۰

+ ۱۱

کافه سینما- وب سایت انگلیسی تلگراف در مقاله‌ای مدعی شده که بنا به گفته غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، احتمالا لیلا حاتمی که چندی پیش در جشنواره کن شرکت کرده بود ممنوع‌الخروج شده است. این وب سایت در مقاله‌ای به قلم رابرت تیت گفته بنا به گفته‌های این مقام مسوول بازیگران زنی که برای شرکت در جشنواره‌ها و دیگر رویدادها به خارج از کشور سفر می‌کنند باید بیشتر مواظب خودشان باشند تا آسیبی به آینده حرفه‌ای‌شان نخورد. او عنوان کرده با کدام زنی که با حجاب خارج از کشور حضور داشته برخورد شده است؟

به گزارش کافه سینما و به نقل از تلگراف، سخنگوی قوه قضاییه در کنفرانس خبری این موضوع را نیز مطرح کرده برخی از بازیگران که برای دریافت جوایز و یا شرکت در جشنواره‌ها و مراسم از کشور خارج می‌شوند طعمه سوءاستفاده کنندگان قرار می‌گیرند. افراد سودجو از حضور آن‌ها در مراسم و جمع‌های کوچک خودمانی عکس‌هایی تهیه می‌کنند و با استفاده از آن‌ها از افراد مورد نظر خود حق‌السکوت می‌گیرند و یا آن‌ها را به جاهایی می‌کشانند که نباید. این افراد پس از بازگشت به ایران ممنوع‌الخروج می‌شوند.

به گفته نویسنده مقاله گر چه آقای اژه‌ای به بازیگر خاصی اشاره نکرده اما مشخصا در حال جوابگویی به سوالی درباره وضعت ظاهری لیلا حاتمی، ستاره فیلم یک جدایی (جدایی نادر از سیمین) که امسال برنده جوایز بسیاری شده بوده است. این بازیگر ایرانی چندی پیش در مراسم اسکار، جشنواره کن و کارلووی‌واری حضور پیدا کرده که نحوه پوشش توسط افرادی مورد انتقاد قرار گرفته بود. چندی پیش بهمن کارگر نیز در سخنانی از رفتار او در کن به شدت انتقاد کرده و آن را مخالف اهداف انقلاب خوانده بود.

تلگراف مدعی شده؛ هنوز مشخص نیست که ممنوعیتی برای لیلا حاتمی در نظر گرفته شده است یا خیر اما به نظر می‌آید محدودیت‌هایی برای فاطمه معتمد آریا که چندی پیش در جشنواره کن و تائورمینا شرکت کرده بود به خاطر فعالیت‌های سیاسی و همچنین ظاهرش در این مراسم در نظر گرفته شده است.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.