آیت‌الله اراکی: طرح وحدت و تقریب مقدمه دیگر طرح‌های اسلامی است

۰۲م آذر ،

11-616.jpg

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به توطئه‌های تفرقه‌افکن برای جهان اسلام، طرح وحدت و تقریب را مقدمه دیگر طرح‌های اسلامی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله اراکی در دیدار با جمعی از شخصیت‌های عراقی بر لزوم نهادینه شدن تقریب در جهان اسلام تاکید کرد و گفت: عراق باید مرکز تقریب در جهان اسلام باشد.

ابراهیم الجعفری رییس ائتلاف ملی عراق نیز در دیدار با دبیرکل مجمع با تقدیر از تلاش‌های کشورمان برای حل بحران سوریه بر ضرورت پیگیری مصوبات کنفرانس سوریه در تهران و حل این بحران از طریق گفت‌وگو تاکید کرد.

در ادامه آیت‌الله اراکی با حجت‌الاسلام والمسلمین جواد خالصی از علمای برجسته عراق دیدار و پیرامون مسائل مختلف جهان اسلام به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی در این دیدار با اشاره به تلاش‌های دشمنان اسلام و خصوصا نقشه‌های صهیونیستی – آمریکایی در دوران کنونی، خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش دارند درگیری “اسلامی – صهیونیستی” را به درگیری “اسلامی – اسلامی”مبدل ساخته و تفرقه و تنش در بین مسلمانان را گسترش دهند؛ مهمترین سیاست در حال حاضر طرح وحدت و تقریب بین مسلمانان است و این طرح می‌تواند به عنوان مقدمه دیگر طرح‌های اسلامی مطرح گردد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: چالش‌هایی که در برابر این طرح قرار دارد بیشتر جنبه داخلی دارد که از جهل و نادانی و نفس‌های مریض و مغرض نشئت می‌گیرد.

آیت‌الله اراکی در ادامه عراق را به عنوان پایگاه اصلی تقریب در بین مذاهب اسلامی پیشنهاد و اظهار کرد: عراق اینک به جبهه فتنه‌های مذهبی و رویارویی پیروان مذاهب اسلامی تبدیل شده است که نقش علما برای نهادینه ساختن طرح تقریب و توسعه آن بیش از پیش نمود می‌یابد.

وی به تلاش‌های مجمع تقریب برای وحدت‌آفرینی در عراق اشاره کرد و گفت: برای تأسیس مجلس اعلای تقریب در عراق با مشارکت علمای مذاهب مختلف اسلامی در هفته وحدت امسال، تلاش‌هایی صورت گرفته که نیازمند حمایت علما و اندیشمندان از این طرح می‌باشد.

دبیرکل مجمع تقریب در ادامه به برنامه این مجمع برای هفته وحدت اشاره و تصریح کرد: از مهمترین موضوعاتی که در کنفرانس امسال مورد بررسی قرار خواهد گرفت بررسی راهکارهای حل بحران سوریه و اجرای عملی آن است؛ لذا از همه علمای امت اسلامی اعم از شیعه و سنی دعوت می‌کنیم در این راستا راه حل‌هایی ارائه دهند تا این تلاش‌ها به سرانجام برسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.