آیت الله استادی: برخی از مراجع پیشنهاد کردند برگزاری مسابقات فوتبال در ماه مبارک رمضان به تعویق بیافتد / ترکیه حرمت ماه رمضان را رعایت می کند اما ما نه؟!

  به گزارش خبرآنلاین، اعتراض به برگزاری مسابقات فوقتال در ماه رمضان را نخستین بار محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس مطرح کرد. این بار ظاهرا موضوع به قم هم کشیده شده و آیت الله رضا استادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم گفته است: برخی از مراجع از سر دلسوزی و خیرخواهی پیشنهاد کردند که برگزاری مسابقات فوتبال در ماه مبارک رمضان به تعویق بیافتد و بعد از ماه مبارک برگزار شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت به رئیس جمهور سفارش کردند که مراجع خیر و صلاح شما را می‌خواهند افزود: رهبر انقلاب بار‌ها تاکید کردند که اگر نصیحت و سفارشی از سوی مراجع معظم تقلید به دولت می‌شود، باید خیر خواهی آنها را پذیرفت.

در حالی که در برنامه فدراسیون فوتبال برگزاری مسابقات فوتبال در ماه رمضان بعد از ساعات افطار تعیین شده، اما عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفته است:« دولت و شخص وزیر ورزش نباید اجازه چنین کاری را در ماه مبارک رمضان بدهد و خودشان در این زمینه باید پیش قدم باشند.»

آیت الله استادی با اشاره به بیانات آیت الله العظمی مکارم در خصوص برگزاری مسابقات فوتبال در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: آیت الله مکارم شیرازی در این زمینه عنوان کردند، لازم است مسلمانان فرهنگ اسلامی خودشان را رعایت کنند و به مراکز جهانی نیز بگویند که فرهنگ ما به ما اجازه این کار را نمی‌‏دهد و جای تعجب است کشوری مثل ترکیه رعایت ماه مبارک رمضان را بکند و کشوری مثل جمهوری اسلامی که حکومتش اسلامی است مراعات نکند.

آیت الله استادی با بیان اینکه در این ماه جوانان می‌خواهند بدنبال معنویات باشند به مواضع آیت الله العظمی صافی در خصوص برگزاری فوتبال در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و افزود: این مرجع تقلید هم در این زمینه بیان کردند آنچه برای مسلمان بیدار، متعهد و مؤمن مهم است حفظ هویت و استقلال اسلامی و سنت‌های دینی است که به آن، در همه جا و همه برنامه‌های بین المللی افتخار می‌کند. 

وی اضافه کرد: آیت الله صافی در ادامه عنوان کرده است، اینجانب اطمینان دارم که برگزارکنندگان این مسابقات، فرهنگ اسلامی و اعتبار عنوان جمهوری اسلامی را بالا‌تر و بر‌تر از هر عنوان دیگری می‌دانند، و ثانیاً اگر آنها هم بخواهند علیه سنّت‌های اسلامی عمل کنند، جوانان عزیز و متعهّد ما با آن‌ها همکاری نخواهند کرد.

امام جمعه قم تصریح کرد: این صلاح دولت است که به خیرخواهی‌های مراجع تقلید گوش دهد.

فوتبالیست‌های متعهد بیانیه دهند که در ماه رمضان مسابقات برگزار نمی‌شود

وی عنوان کرد: در میان فوتبالیست‌ها هستند افراد متعهد و دینداری که به خدمت مراجع می‌رسند که ما از آن‌ها تقاضا داریم اگر دولت در خصوص برگزاری مسابقات فوتبال در ماه مبارک رمضان پا فشاری کرد آنها بیانیه دهند و اعلام کنند در ماه مبارک بازی‌ها را برگزار نمی‌کنیم.

 

اهم اظهارات امام جمعه قم در ادامه به نقل از مهر می آید:

* به فرموده امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دشمنان بار‌ها از اسلام سیلی خورده‌اند .آنها به همین دلیل به دنبال انتقام جویی در ممالک اسلامی هستند و اعمال تحریم‌ها علیه ملت ما هم در همین راستا است.

* درست است که تحریم‌ها مشکلات اقتصادی را بر مردم ما تحمیل کرده است اما مردم ما هیچ‌گاه خسته نخواهند شد و دشمنان نیز به هدف خود نمی‌رسند.

*مردم ایران بار‌ها نشان داده‌اند که می‌توانند با مشکلات کنار بیایند که در این خصوص نیز دولت باید با جدیت مشکلات اقتصادی کشور را رفع کند.

*امروز روز سودیابی نیست و همه باید در این خصوص یکدیگر را کمک کنند تا از مشکلات به سلامت خارج شویم.

سلب اعتماد مردم به مسئولان از توطئه دشمنان است

*یکی از توطئه‌های دشمنان این است که اعتماد مردم نسبت به مسئولان و کسانی که در کشور روی آنها حساب باز می‌شود را سلب کنند. سلب اعتماد بسیار مضر است که دشمنان به اندازه کافی در این زمینه توطئه می‌کنند و دیگر خودی‌ها نباید به این امر دامن و به هر دلیل به افراد انگ بزنند که این از دسیسه‌های دشمنان است.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.