آیت الله بهجت حاضر به بیان کراماتشان نبودند

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، ‌آیت الله فاطمی نیا روز دوشنبه در مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی ‘محمدتقی بهجت’ در دانشگاه تربیت مدرس با تاکید براینکه عارف باید مجتهد باشد به بیان برخی از ویژگی های عارفانی همچون آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی و آیت الله بهجت پرداخت و یادآور شد: ‌آیت الله بهجت در طول زندگی خود جز خدا را نمی دید.

وی نسبت به اظهار نظر برخی افراد که بدون تخصص به نقد عرفان و فلسفه می پردازند هشدار داد که این اشخاص با نقدهای خود،‌ ویژگی های شخصیتی عرفایی همچون آیت الله بهجت و قاضی را در چشم جوانان خلاف واقعیت نشان می دهند.

فاطمی نیا به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س)‌ اشاره کرد و اظهار داشت: ‌یکی از ویژگی های آیت الله بهجت استقامت بود و حضرت زهرا (س) در خطبه بستر شهادت فرمودند که چقدر زشت است شمشیرهایتان کند شده و جدیت های شما تبدیل به بازی شده است.

فرزند آیت الله بهجت نیز در این مراسم با اشاره به برخی از ویژگی های پدر خود به بیان مقام اهمیت انسان درمقایسه با جهان آفرینش پرداخت و گفت: ‌خداوند انسان را برای بی نهایت آفریده است.

حجت الاسلام ‘علی بهجت’ افزود: انسان برای عمر کوتاه خود نهایتا یکصد ساله خود، ۲۰ سال درس می خواند ولی باید دقت کند که برای بی نهایت، چقدر باید درس خواند.

وی از ‌علم به عنوان ابزار ترقی انسان یاد کرد و گفت: اگر علم به عمل منجر نشود ارزشی ندارد و بعضی از علماء همزمان با آموختن علم آن را به معرفت رسانده و عمل را بالا برده و با این دو بال به اوج می رسند.

یکی از شاگردان ‌آیت الله بهجت نیز در این مراسم گفت: ‌من در طول ۲۵ سال که در محضر این مرجع تقلید بودم سخنان بسیار کمی از ایشان درباره شخصیت خودشان شنیدم.

حجت الاسلام ‘محمد روحی’ افزود: یکی از مهمترین صحبت های ایشان این بود که فرمود من در طول عمر خودم هیچکاری را برای نشان دادن خود انجام ندادم.

نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس نیز در این مراسم بزرگداشت به بررسی خطبه فدکیه پرداخت و گفت: فاطمه زهرا (س) مهمترین عامل انحراف را پشت کردن مسلمانان به قرآن معرفی کرده و این انحراف را به رخ آنان می کشد.

حجت الاسلام ‘علی فلاح رفیعی’ خاطرنشان کرد: خطبه فدکیه درباره استدلال هایی است که فاطمه الزهرا (س)‌ در برابر مردم به قرآن استدلال کردند.

وی فلسفی ترین قسمت خطبه فدکیه را بخش ‌ابتدایی آن دانست و گفت: ‘شکر خدایی را که نعمت داد و الهام کرد’ دخت نبی مکرم اسلام با این دو جمله تمام پیام خود را رساند زیرا ولایت، بالاترین نعمت و وحی، بالاترین الهام است.

نشست شرح و بررسی خطبه فدکیه و مراسم بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله العظمی بهجت عصر دوشنبه به همت نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس با حضور فرزند و جمعی از شاگردان این مرجع تقلید وهمچنین اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

آیت الله العظمی بهجت روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال ۸۸ دار فانی را وداع گفته و به ملکوت اعلی پیوست.

مراسم سومین سالگرد ارتحال این عارف و دانشمند فقیه پنجشنبه شب، ۲۷ اردیبهشت ماه با سخنرانی آیت الله محمد امامی کاشانی بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

فراهنگ**۱۰۰۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۱۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.