آیت الله تسخیری از خدمات استاد مطهری به مبانی فکری انقلاب های منطقه تجلیل کرد

آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در چهارمین نشست حکمت مطهر، از خدمات فکری و ارزشمند استاد مطهری به انقلاب های منطقه تجلیل نمود.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در این نشست آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع ضمن اشاره به شخصیت متفکر و تاثیرگذار شهید مطهری گفت: استاد مطهری تفکری قوی داشت که به وسیله آن نیازهای جامعه را به خوبی تشخیص می‌داد. بر اساس همین تفکر بود که برای کودکان مطلب می‌نوشت، منتقدین نگاه اسلامی به زن را نقد می کرد و در تلاش بود تا میان دانشگاه و حوزه پل ارتباطی مستحکمی برقرار کند.

وی با بیان اینکه آیت الله تسخیری مرتضی مطهری روی مساله خطر عرضه وارونه اسلام حساسیت خاصی داشتند، افزود: استاد مطهری توجه زیادی به منابع اصلی و کتب مرجع داشتند و همواره تاکید می کردند که وقتی فقیه می خواهد مساله ای را استناط کند باید مقاصد شریعت همچون حفظ مال، نفس، جامعه و … را در نظر گرفت.

آیت الله تسخیری با اشاره به ارزشمند بودن کتاب های استاد مطهری افزود: این کتب میزان زیادی از نیازهای فکری جهان را تامین کرده و در واقع خدمتی که ایشان به انقلاب اسلامی انجام دادند پایه های انقلاب های بعدی همچون بیداری اسلامی را بنا نهاد.

در ادامه همایش دکتر اعتصامی قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تبیین اندیشه های شهید مطهری در سه محور جهانی شدن و جهانی سازی و آسیب شناسی فرهنگی و راه حل ها اشاره کرد و از گشایش غرفه بیداری اسلامی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب خبر داد.

چهارمین نشست حکمت مطهر از سوی پایگاه بسیج مجمع تقریب مذاهب اسلامی و مراکز مقاومت بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات صبح امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.