آیت الله حائری شیرازی: علوم انسانی خود را از قرآن استخراج کنیم

به گزارش ایرنا آیت‌الله ‘محی‌الدین حائری شیرازی ‘ روز جمعه در آیین اختتامیه کنگره ملی حضرت زینب(س) افزود: خودشناسی به منظور شناخت دقیق معارف و علوم اهلبیت(ع) بسیار مهم است و اگر جامعه ما خواستار تحول در علوم انسانی است باید مساله انسان‌شناسی را با تدابیر دینی بررسی کنیم.

وی افزود: مطالعه انسان به منظور تبیین معارف اهل بیت(ع) امری ضروری است و از این رو علوم انسانی ما باید منشا اسلامی داشته باشد.

استاد عالی حوزه علمیه قم گفت: اقدامات بصیرت زای حضرت زینب(س) الگوی تمام انسان‌ها به ویژه زنان مسلمان است و این بانو همان کسی بود که در مجلس یزید نقش خط شکنی و از کار انداختن قدرت اجرایی بنی‌امیه را اجرا کرد.

حائری شیرازی گفت: در عصر ما شان انسان به درستی تعریف نشده است و مجهول‌ترین مفهوم در دوره کنونی، خود انسان است.

وی افزود: امام حسین (ع) به منظور شناساندن شان واقعی انسانیت به مردم قیام کرد و او همان ید بیضا و دست الهی بود که موجب آرامش همگان از جمله حضرت زینب(س) بود.

وی ادامه داد: در عصر ما محبت انسان‌ها نسبت به یکدیگر مغفول مانده و ضروری است که برای نزدیکی بیشتر به یکدیگر تلاش کنیم.

کنگره ملی دو روزه حضرت زینب (س) به همت سپاه علی ابن ابیطالب (ع) قم روز پنجشنبه با پیام آیت الله ‘لطف الله صافی گلپایگانی’ از مراجع تقلید و با هدف تبیین ابعاد مختلف سیره حضرت و الگوگیری زنان جامعه از این بانوی بزرگ اسلام آغاز شد.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و برخی از شخصیت های فرهنگی و حوزوی سخنرانان این کنگره دو روزه بودند.

کنگره ملی حضرت زینب (س) روز جمعه با تجلیل از مقالات و آثار برتر به کار خود پایان داد.ک/۲

۷۴۰۸ / ۵۵۶/۶۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۷۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.