آیت الله علوی گرگانی: سازمان اوقاف درباره وجود امامزادگان به خوبی تحقیق کند

تاریخ نشر: یکشنبه ۷ آبان   | مشاهده : ۴۱  | سایر خبرهای دین و اندیشه ارسال به دوستان
آیت الله علوی گرگانی: سازمان اوقاف درباره وجود امامزادگان به خوبی تحقیق کند

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که موقوفات عام باید در جهت منافع عامه مردم صرف شود، بر معرفی امامزادگان به عنوان قطب‌های معنوی و فرهنگی در جامعه تاکید کرد. این استاد برجسته حوزه، شب گذشته در دیدار…

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که موقوفات عام باید در جهت منافع عامه مردم صرف شود، بر معرفی امامزادگان به عنوان قطب‌های معنوی و فرهنگی در جامعه تاکید کرد.

این استاد برجسته حوزه، شب گذشته در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ، ضمن تقدیر از فعالیت‌های این اداره کل در عرصه احیا و صرف موقوفات، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه باید نسبت به وجود مقدس امام زادگان به خوبی تحقیق کرده و آنها را به درستی به مردم معرفی نماید.

وی با بیان این که حاصل پژوهش‌ها درباره امام زادگان باید به همگان معرفی شود، گفت: باید تا حد توان نسبت به امام زادگان تحقیق کرد و مواردی مثل اینکه امام زاده بلاواسطه یا مع الواسطه و… به دست بیاید.اگر در تحقیقات در مورد شجره نامه امام زادگانی که در میان مردم جایگاه داشته و به عنوان قطب فرهنگی محسوب می شوند، به نتیجه درستی نرسیدید، فوری برای نابودی آن اقدام نکنید.

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که چنین اقداماتی مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت، اظهار کرد: ممکن است که نتیجه تحقیقات ما درست نباشد یا این که اسناد امام‌زاده‌ها، به دلیل گذشت زمان و کم توجهی مردم،‌ از بین رفته باشد؛‌ باید با دقت زیادی در این عرصه حرکت کرد.

وی با بیان این که باید نسبت به ادای حق موقوفات امام زادگان تمام تلاش را به کار گرفت، ادامه داد: برخی از موقوفات امام زادگان،‌ وقف خاص است که محل صرف آن نیز مشخص می‌باشد، ولی در کنار این موقوفات، موقوفانی نیز وقف عام هستند که در این عرصه باید بهترین عرصه را برای صرف آن به کار برد. موقوفاتی که وقف عام هستند، باید در جهت عام مردم نیز صرف شود و تلاش کنیم که در این عرصه بهترین نتیجه و عملکرد را برای صرف موقوفات در نظر گرفت.

این استاد برجسته حوزه در پایان تاکید کرد:‌ صرف این موقوفات باید زیر نظر رهبری باشد و ایشان شخصی را مأمور رسیدگی و نظارت بر این امور قرار دهند تا از موقوفات امام زادگان حداکثر بهره فرهنگی را ببریم.

khabaronline.ir

گردآوری : گروه اینترنتی ممتازنیوز


دین و اندیشه
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.