آیت الله فاضل لنکرانی: نمی‌توان تنها در دورن حوزه بود و نسبت به مسائل مختلف سراسر جهان اظهارنظر کرد

به گزارش خبرآنلاین مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با ابراز تأسف از وجود این خلأ در عصر حاضر اظهار داشت:‌ امروز شاهد حضور اندیشمدان فراوانی در علوم مختلف حوزوی و وجود مراکز علمی و پژوهشی حوزوی متفاوتی در قم هستیم که در حال تحقیق و تحلیل مسائل مختلف که مورد نیاز امروز جامعه بشری است،‌ می‌باشد، ولی بسیاری نسبت به این مسائل بی اطلاع‌اند.
وی با اشاره به برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها و ارائه مقالات و رساله‌های گوناگون در عرصه‌‌های فقهی از جمله مسائل جدید پزشکی، قضائی، سیاسی، بین‌المللی، خانواده و…، اظهار داشت: این تحقیقات در دایره حوزه محصور شده و به مراکز علمی دنیا انتقال داده نمی‌شود. آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: با توجه به این نا آگاهی و در کنار آن تلاش گسترده دشمنان تشیع، در برخی مراکز علمی و دینی حتی در کشورهای همسایه، شیعیان متهم به شرک می‌شوند.
وی با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این دشمنی‌ها مضاعف شده است، گفت: در کنار این دشمنی‌ها، نیازهای جامعه بشری نیز افزایش یافته است و ما وظیفه‌ داریم جهان را با تعالیم اسلام ناب آشنا سازیم.
مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه میان مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در این دو نهاد علمی در راستای ترویج فرهنگ معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به صورت علمی و مستند به جهانیان بهره برد.
وی با تأکید بر این که حضور یک روحانی محقق شیعه در مراکز علمی و بین‌المللی ضروری است، گفت: شخص نمی‌تواند تنها در دورن حوزه باشد و نسبت به مسائل مختلف علمی و پژوهشی در سراسر جهان آشنا شود و اظهار نظر بکند. اندیشمندان حوزه باید از نزدیک با اندیشمندان جهان ارتباط داشته باشند و در مجامع علمی بین‌المللی حضور داشته باشند.
آیت الله فاضل لنکرانی افزود: امروز در شرایط حساس سیاسی قرار داریم که در آن قدرت‌های استکباری برای رسیدن به آمال و اهداف خود همه ضوابط را کنار گذاشته و برای چیزی ارزش قائل نیستند؛ در این شرایط لازم است که با ارائه ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) خدمت بزرگی به بشریت کنیم.
/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.