آیت الله مکارم شیرازی: پیروی ازعرف در اسلام جایگاهی ندارد

به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه کسانی که دنبال عرف و پسند آن می افتند اخلاق زشت و کارهای نادرست را پیروی می کنند، افزود: با عمل به عرف ارسال پیغمبران الهی نیز عبث و بیهوده می شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه هیچ کس در اسلام نمی تواند بر اساس سلیقه و انتخاب شخصی حکمی جاری کند و هر چه هست باید از سوی خدا باشد، افزود: اگرچه پیامبر(ص) خود بهترین سلیقه ها را داشت و عقل کل بود اما در احکام نمی توانست دخالت کند و فقط از وحی الهی پیروی می کرد.

وی با بیان اینکه مسایل مستحدثه به مخصوص مسایل پزشکی از جمله پیوند اعضا و تلقیح مصنوعی و رحم اجاره ای در اسلام با مراجعه به دستورات وحی پاسخ دارد، تاکید کرد: در وحی آسمانی و آیات و روایات معصومین یک دستورات کلی و عام وارد شده که با استفاده از آن می توان مسایل مستحدثه را حل کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه خداوند در سوره احزاب پیامبر را امر به توکل کرده است، افزود: مساله توکل به خدا را در انقلاب به مخصوص در جنگ تحمیلی آزمودیم و جوانان ایران در جنگ با صدام و حامیان جهانی اش به این دلیل که متوسل و متوکل به خدا بودند بر آنان پیروز شدند.ک/۲

۵۶۹/ ۵۵۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۶۸۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.