آیفون۵S‌ و ۵C به ایران آمد / قیمت نجومی و غیر واقعی است، نخرید

گردآوری شده توسط گروه فن آوری اطلاعات ممتاز نیوز

با ورود اولین آیفون ۵C‌ و ۵S‌در ایران توسط مسافر، قیمت عرضه شده توسط فروشگاه نجومی تعیین شده است.

قیمت آیفون ۵S با ظرفیت ۱۶ گیگ حافظه در بازار ایران ۳ میلیون و هشتصد هزار تومان، مدل ۳۲ گیگی آن ۴ میلیون و دویست هزار تومان و مدل ۶۴ گیگی آن ۴ میلیون و هفتصد هزار تومان به فروش می رسد.

این در حالی است که در فروشگاه اپل آیفون ۵S در حجم ۱۶ گیگی ۶۴۹ دلار (با دلار ۲۹۰۰ می گردد ۱ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان)، ۳۲ گیگی ۷۴۹ دلار (۲ میلیون و ۱۷۲ هزار تومان)و ۶۴ گیگی حدود ۸۴۹ دلار (دو میلیون و ۴۶۲ هزار تومان) به فروش می رسد.

یعنی آیفونی که قیمتش دو میلیون و ۴۶۲ هزار تومان است را در بازار تهران ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسانند.

گفتنی است آیفون ۵C‌نیز در حجم ۱۶ گیگ در بازار تهران دو میلیون ۸۴۰ هزار تومان تعیین شده که این گوشی نیز در اپل استور ۵۴۹ دلار معادل ۱ میلیون ۵۹۲ هزار تومان است.

جدول مقایسه قیمت آیفون های تازه در ایران و خارج(قیمت رسمی در فروشگاه اپل)

آیفون فایواس ۶۴ گیگ 

آیفون فایو اس ۳۲ گیگ

آیفون فایو اس ۱۶ گیگ

آیفون فایو سی ۱۶ گیگ

بازار ایران

۴٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان

۴٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان

۳٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

۲٫۸۴۰٫۰۰۰ تومان

فروشگاه اپل

۲٫۴۶۲٫۰۰۰ تومان

۲٫۱۷۲٫۰۰۰ تومان

۱٫۸۸۲٫۰۰۰ تومان

۱٫۵۹۲٫۰۰۰ تومان

جالب اینجاست که فروشندگان عمده خودشان با حضور در فروشگاههای اپل در سطح اروپا آنرا به قیمت نصف آنچه می فروشند، خریده اند و یا با پرداخت مبلغی جزیی به مسافران، سود کلانی را در برابر این معامله به دست می آورند.

این در حالی است که قیمت دلار در حال سقوط بوده و علی رغم کاهش قیمت دلارف فروشندگان حاضر به فروش موبایل و تبلت خود به قیمت روز نیستند و سعی می کنند گرانتر هم به مشتری بیچاره بفروشند.

کارشناسان معتقدند خریداران ایرانی باید منتظر سقوط بیشتر نرخ ارز و ارزان تر شدن موبایل و تبلت باشند و اگر هم عجله دارند می توانند با رفتن به خارج از کشور و خرید از اپل (اجازه فروش به ایرانی ها داده شد است) در مجموع هزینه هایشان کمتر از قیمت تهران شود و یا اینکه صبر کنند تا حباب قیمتی در بازار تهران شکسته شود تا ان را کمتر از رقم امروز خریداری کنند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.