آینده نزدیک احمدی نژاد برای برگزاری نشست خبری چه زمانی فرا می رسد؟/ بازخوانی آخرین کنفرانس خبری رئیس جمهور

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد امروز در حاشیه جلسه هیات دولت باز هم در جمع خبرنگاران موضع سکوت را در پیش گرفت و برای چندمین بار خبر از نشست خبری و پاسخگویی به تمام سوالات رسانه ها داد.
احمدی‌نژاد در طول ریاست جمهوری خود به دلیل رابطه صمیمی و نزدیک با رسانه‌ها چه در بُعد داخلی و چه در بُعد خارجی یک سخنگوی عالیرتبه برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شد و از همین رو برخی از کارشناسان از وی به عنوان رسانه ای مستقل نام می بردند.
آخرین نشست خبری رئیس جمهور که با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، نزدیک به یکسال پیش در خرداد ماه سال ۹۰ بود که با حضور بیش از ۲۰۰ رسانه داخلی و خارجی برگزار شد.
از آن زمان تاکنون تنها رسانه‌های خارجی بودند که توانستند با رئیس جمهور به گفت‌وگوی رو در رو بپردازند و حتی یک نشست خبری با حضور اختصاصی رسانه‌های خارجی برگزار شد، اما از آن زمان تاکنون تنها سر رسانه‌های داخلی بی‌کلاه مانده است.
در این مدت تقریبا ۱۴ ماهه خبرنگاران داخلی بارها در حاشیه نشست های مختلف همچون نشست هیات دولت و جلسه سران سه قوه سوالات خود را از رئیس جمهور مطرح کرده اند که اغلب این سوالات بدون پاسخ مانده و احمدی نژاد در پاسخ به این سوالات از برگزاری نشستی خبری در آینده نزدیک سخن گفته است.
اما در شرایطی که کمتر از یک سال به پایان عمر دولت دهم باقی مانده است و پاسخ به سوالات خبرنگاران و جلوگیری از ایجاد برخی شائبه ها امری ضروری به نظر می رسد زمان این آینده نزدیک برای برگزاری نشست خبری رئیس دولت با خبرنگاران مشخص نیست.
البته قرار بود که یک نشست خبری با حضور رسانه‌ها در مشهد مقدس و در جریان صدمین سفر استانی رئیس جمهور برگزار شود، اما این برنامه نیز در بین سفرهای شهر به شهر احمدی‌نژاد و برنامه فشرده دیدارهای مختلف منتفی شد. رئیس جمهور بعدها در یکی از دیدارهای خود با خبرنگاران در پایان نشست هیئت دولت، خستگی و برنامه فشرده را دلیل لغو نشست خبری در سفر استانی دور چهارم به استان خراسان رضوی عنوان کرد.
آخرین نشست خبری محمود احمدی نژاد که ۱۷ خرداد سال ۹۰ برگزار شد با نکات جالب توجهی همراه بود که اشاره به آنها خالی از لطف نیست.
در آن نشست خبری ۳۲ درصد سوالاتی که از محمود احمدی نژاد پرسیده شد درباره اتهامات منتسب به نزدیکان وی، ۱۵درصد در رابطه با روابط دولت و مجلس و ۱۴ درصد تحولات منطقه بوده است و ۲۳ درصد پاسخ های احمدی نژاد درباره اتهامات منتسب به نزدیکان وی، ۱۹درصد درباره روابط مجلس و دولت و ۱۶درصد درباره قانون هدفمندی یارانه ها بوده است.
نموداریکم: نسبت پرسش‌های خبرنگاران از رئیس جمهور در آخرین کنفرانی خبری


نمودار دوم: نسبت زمان مورد استفاده رئیس جمهور برای پاسخ به سوالات خبرنگاران


نمودار سوم: مقایسه سوالات خبرنگاران و پاسخ‌های رئیس جمهور


نمودار شماره سه، به خوبی نشان می دهد علاقه رئیس جمهور به سخن گفتن درباره موضوع هدفمند کردن یارانه ها بیش از اتهامات منتسب به نزدیکان رئیس جمهور است که از سوی بسیاری از چهره های اصولگرا «جریان انحرافی» خوانده می شوند. آنچنان که احمدی نژاد برای سوالات پیاپی خبرنگاران درباره جریان انحرافی فقط بیش از ۳ دقیقه به آنها پاسخ نداد اما ترجیح داد حدود ۱۱ دقیقه از وقت خود را صرف ارزیابی اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها کند.
به نظر می‌رسد که برگزاری نشست‌های خبری که پیش از این جزء برنامه‌های ثابت رئیس جمهور در فواصل معین و حداقل دو بار در سال بود مدت‌هاست که به فراموشی سپرده شده است.
/۲۷۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.