آیین اختتامیه اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی آغاز شد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا این اجلاس بزرگ به مدت دو روز در بیستم و بیست و یکم تیرماه با حضور یک هزار و ۲۰۰ زن فرهیخته و فعال در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و ۳۰۰ زن از ایران برگزار شد.

اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی روز گذشتته – سه شنبه – با سخنان ‘محمود احمدی نژاد’ رییس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

‘علی اکبر ولایتی’ دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی، ‘سید عمار حکیم’ رییس مجلس اعلای عراق، ‘مریم مجتهدزاده’ مشاور رییس جمهوری و رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سردار ‘محمدرضا نقدی’ رییس سازمان بسیج مستضعفان از دیگر شرکت کنندگان این اجلاس دو روزه بودند.

در این اجلاس جهانی ۶ کمیسیون با محورهای تفکر اسلامی، بیداری اسلامی و عمل انقلابی، زنان و بیداری اسلامی، فرصت ها، تهدیدها و راهکارها برگزار می شود.

زنان و بیداری اسلامی، تجارب، دستاوردها و مطالبات، زنان و بیداری اسلامی، تعاملات و ارتباطات بین المللی، زنان و بیداری اسلامی، خانواده و ظرفیت سازی نیروهای انقلابی از دیگر عناوین کمیسیون هایی است که در این اجلاس برپا می شود.

همچنین کمیسیونی با محور زنان و بیداری اسلامی، چشم انداز و تحولات آینده در این اجلاس فعال است.

شرکت کنندگان در اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی از سوی دبیرخانه این مجمع دعوت شده اند و قرار است در مدت حضور در ایران علاوه بر شرکت در این اجلاس از شهرهای مشهد، اصفهان و تهران بازدید کنند.

از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این اجلاس اتخاذ تصمیمات تعیین کننده برای زنان و پیگیری مشکلات و مسایل مربوط به زنان عنوان شده است.

سیام**۹۰۱۲**۲۰۲۲** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۵۱۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.