آ.آر.دِ:«لوفتهانزا»، بزرگترین ایرلاینرآلمان در آستانه ورشکستگی قرار دارد

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۲۲
۰۰:۰۰:۰۰٫۱۳
بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان، «لوفتهانزا» در آستانه ورشکستگی قرار دارد.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، گریت رودلف، خبرنگار «مجله صبحگاهی» کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.آر.دِ» در ابتدای این گزارش با پخش تصاویری آرشیوی از خدمات رسانی این شرکت در دهه های گذشته، اعلام کرد: به نظر می رسد دیگر از آن اعتبار سالهای گذشته شرکت «لوفتهانزا» که برای مسافران، مثال زدنی بود، خبری نباشد. هر چند این خط هوایی همچنان قابل اطمینان است و پروازهایی سروقت و بموقع دارد اما افزایش امکانات و خدمات قابل ارائه سایر خطوط هوایی، این شرکت را تحت فشار قرار داده است. در حال حاضر بویژه رقبای عرب منطقه خلیج فارس همچون خطوط هوایی «امارات» و «اتحاد»، مشتریان دور پرواز این شرکت هواپیمایی آلمانی را ربوده اند. در مورد پروازهای کوتاه نیز شرکتهای اروپایی ارزان فروشی نظیر «ایر برلین» (آلمان)، «راین ایر» (جمهوری ایرلند) و «ایزی جت» (انگلیس)، شرکت «لوفتهانزا» را تحت فشار قرار داده اند.
خبرنگار این شبکه تلویزیونی با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۲، این شرکت بالغ بر سیصد و هشتاد و یک میلیون یورو ضرر کرده است، خاطر نشان کرد: این وضع سبب شد «لوفتهانزا»، اجرای یک برنامه صرفه جویی را در دستور کارش قرار دهد. در واقع بر این اساس بود که «لوفتهانزا» تصمیم گرفت سه هزار و پانصد فرصت شغلی خود را کاهش دهد، پروازهای زیان ده خود را حذف کند و همچنین از شمار پروازهای درجه یک خود نیز بکاهد. بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان در نظر دارد با اجرای این برنامه ها، یک میلیارد و پانصد میلیون یورو صرفه جویی کند. کریستوف فرانتس، رئیس هیات مدیره شرکت سهامی «لوفتهانزا» ی آلمان در واکنش به برنامه صرفه جویی شرکتش گفت:
۰۰:۰۰:۵۹٫۱۱
این رقمِ (ناشی از صرفه جویی) باید در اختیار ما قرار گیرد تا ضمن حل مشکلات موجود در بلند مدت بتوانیم در بازار حضور بهتری داشته باشیم. به همین خاطر است که ما به این برنامه صرفه جویی نیاز داریم.
هر چند ولفگانگ مایاهوبر، رئیس هیات مدیره سابق شرکت «لوفتهانزا» در زمینه تجدید ناوگان هوایی این شرکت سرمایه گذاری کرده بود اما کریستوف فرانتس، جانشین او همچنان به بکارگیری جمبوجتهای جدید قائل است تا بلکه با این روش بتوان بار دیگر پروازهای مسافت دور لغو شده «لوفتهانزا» را برقرار کرد. این شرکت همچنین به سختی می تواند در زمینه پروازهای کوتاه مسافت با رقبای ارزان فروش آلمانی خود نظیر «یورو وینگز» و «جِرمن وینگز» رقابت کند.
۰۰:۰۱:۳۳٫۱۵

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.