ائتلاف ملی مخالفان دولت سوریه فاقد مشروعیت بین‌‌المللی است

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:طبق کنوانسیون‌ ژنو هیچ دولتی حق دخالت در امور داخلی سایر کشورها را ندارد، بنابراین ائتلاف ملی مخالفان دولت سوریه فاقد مشروعیت بین‌المللی است.

احمد بخشایش‌‌اردستانی نماینده مردم اردستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ائتلاف ملی مخالفان دولت سوریه توسط اتحادیه عرب و بعضی کشورهای غربی را در جهتی ایجاد مدیریتی واحد برای گروه‌های اپوزسیون مخالف دولت سوریه دانست و گفت: تاکنون مدیریت واحدی که بتواند همه مخالفین دولت بشار اسد را در زیر سایه خود بیاورد وجود نداشته، لذا شکل‌گیری و شناسایی ائتلاف ملی مخالفان دولت سوریه توسط بعضی کشورها با این هدف صورت می‌گیرد که چتر وحدتی برای مخالفان دولت بشار اسد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شناسایی این ائتلاف از سوی بعضی کشورها اهمیت چندانی ندارد، افزود: از آنجا که این ائتلاف از داخل کشور سوریه نشأت نگرفته است که با شناسایی آن قدرتش بیشتر شود و این دولت‌های بیگانه می باشند که این دولت انتقالی را تأسیس کرده و از ابتدا نیز در امور داخلی این کشور دخالت می‌کردند، بنابراین این ائتلاف از لحاظ کارایی و کارآمدی ارزش بسیاری ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دولت‌های غربی از ابتدا iبه دنبال ایجاد اغتشاش و  ناامنی در  سوریه بودند، اظهار داشت: با توجه iبه این سمت‌گیریهاست که کشورهای غربی این ائتلاف را درست کردند تا مدیریتی واحد برای مخالفان دولت سوریه شکل گیرد، هرچند این دولت هم مطلوب آنها نخواهد بود و آنها iبه دنبال آن می باشند که مبارزه را با این ائتلاف آغاز کنند و پس از پیروزی، دولت دیگری را روی کار بیاورند که قطعا موفق هم نخواهند شد.

نماینده مردم اردستان iبه‌رسمیت شناختن دولت انتقالی در سوریه را مغایر با حقوق بین‌المللی خواند و گفت: طبق کنوانسیون‌ ژنو هیچ دولتی حق دخالت در امور داخلی سایر کشورها را ندارد، بنابراین این ائتلاف فاقد مشروعیت بین‌المللی است.

گفتنی است گروه‌های مخالف دولت سوریه در نشستی در دوحه بر تشکیل ائتلافی با نام “ائتلاف ملی سوریه” iبه توافق رسیدند که پس از iبه رسمیت‌شناختن این ائتلاف توسط اتحادیه عرب، فرانسه، ایتالیا و ترکیه از جمله کشورهایی می باشند که  iبه تازگی ائتلاف ملی سوریه را iبه رسمیت شناختند.

انتهای پیام/س۲
 
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.