ابتلای ۴ برابری دیابتی ها به بیماری قلبی بیش از سایر اشخاص!

۰۷م اسفند ،

یکی از عوارض دیابت بیماری های قلبی و عروقی است به طوریکه اشخاص دیابتی ۴ برابر بیشتر از سایر اشخاص در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی می باشند.

امیر کامران نیکو سخن متخصص دیابت در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: بیش از ۵۰ درصد اشخاص مبتلا به دیابت نوع ۲ در همان زمان ابتلا درجاتی از بیماریهای قلبی و عروقی را دارند این در حالی است سکته در مردان مبتلا به دیابت ۵۰ درصد و در زنان ۳۰۰ درصد بیشتر از سایر اشخاص جامعه است.

وی ادامه داد: سکته در اشخاص طبیعی ۴۰ درصد با درد همراه است درحالی که تنها ۴ درصد اشخاص دیابتی در هنگام سکته دچار درد می شوند.

نیکوسخن افزود: تغییر ساختار  و سبک اصول زندگی، افزایش سن و تغذیه نامناسب از جمله عوامل افزایش دیابت نوع ۲ است که یکی از عوارض دیابت بیماریهای قلبی و عروقی است به طوریکه اشخاص دیابتی ۲ تا ۴ برابر بیشتر از اشخاص عادی در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می باشند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد بودجه بهداشتی درمانی در کشورها صرف دیابت می گردد و بیش از نیمی از این بودجه صرف عوارض دیابت می گردد که با کنترل دیابت در بیماران و دادن آموزشهای لازم به آنها می توان این بیماری را کنترل کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.