ابراز امیدواری صالحی به پیشرفت در روند مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ در بغداد

خبرگزاری آریا – وزیر امور خارجه ایران عصر شنبه با میشل روکا، نخست‌وزیر پیشین فرانسه دیدار و درباره مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و گسترش روابط با همه کشورها بر اساس حترام متقابل خاطرنشان کرد: ایران و کشورهای اروپایی از جمله فرانسه منافع بسیاری برای توسعه روابط با یکدیگر دارند.
او با تبریک پیروزی فرانسوا اولاند، رییس جمهور جدید فرانسه ابراز امیدواری کرد شاهد اتخاذ رویکرد جدیدی در راستای توسعه روابط و همکاری بین ایران و فرانسه در همه ابعاد و بر اساس احترام متقابل باشیم.
صالحی در بخش دیگری از این دیدار با تشریح رویکرد اصولی، روشن و شفاف جمهوری اسلا می ایران درباره پیگیری حق مسلم خود در بهره‌مندی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی با پایبندی به تعهدات و مقررات بین‌المللی و تحت نظارت آژانس بین‌المللی اتمی، بر اهمیت فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت ساخت، انبار و به‌کارگیری هرگونه سلاح کشتار جمعی و ضرورت تعامل با موضوع هسته‌یی ایران بر اساس حسن نیت و اعتماد دو جانبه برای یافتن راه‌حلی مورد رضایت دو طرف با حفظ حقوق مسلم دولت و مردم ایران تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد در راستای این فضای اعتماد متقابل و حسن نیت و با عقلانیت و سیاست حکیمانه شاهد پیشرفت در روند مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ در نشست بغداد باشیم.
میشل روکا، نخست‌وزیر پیشین فرانسه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به ایران و ملاقات با صالحی بر ضرورت درک نقش و جایگاه مهم و ظرفیت‌های ایران از سوی کشورهای اروپایی تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد با ایجاد فضای اعتماد متقابل شاهد حل و فصل مسائل موجود در راستای مصالح و منافع دو طرف و تقویت صلح و ثبات و پیشرفت در منطقه و جهان باشیم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.