ابراز امیدواری روسیه نسبت به برگزاری نشست ۱+۵ در ماه آینده

۳۰م آذر ،

 روسیه ابراز امیدواری کرد مذاکرات کشورهای ۱+۵ با ایران ماه آینده انجام شود.
به گزارش از رویترز، روسیه ابراز امیدواری کرد دور بعدی مذاکرات کشورهای ۱+۵ با ایران برای حل مناقشات مربوط به برنامه هسته‌ای تهران تا ماه آینده صورت پذیرد.

این خبر را خبرگزاری ریا نووستی روسیه از قول سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرده و افزوده ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت و آلمان هنوز در حال مذاکره با ایران برای تعیین تاریخ احتمالی و مکان این مذاکرات می باشند.

هدف از مذاکرات موسوم به ۱+۵ رفع مناقشات ایران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای تهران است که به سرکردگی آمریکا ایجاد شده‌ و بر اساس این اتهام استوارند که ایران به دنبال اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود است.

آخرین دور مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ در هیجدهم و نوزدهم ژوئن قبل در مسکو برگزار شد که در آن طرف غربی خواسته‌‌های نامعقولی از جمله توقف فعالیت‌‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را مطرح کرد.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از اعضای منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT) خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای خود از جمله غنی سازی اورانیوم است.

غربی‌ها در این مذاکرات خواستار پیگیری رویکرد فشار و گفت‌وگو در برابر ایران می باشند، در حالی که ایران بر رویکرد گفتگو ـ همکاری تأکید می‌کند.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.