ابراز نگرانی چین از اوضاع سوریه

۱۲م دیماه ،

پکن ضمن ابراز نگرانی از تحولات سوریه، از همه طرفهای درگیر در این کشور خواست با برقراری آتش بس به خشونتها پایان دهند و به گفتگوی سیاسی روی آورند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه السفیر، “هوا چون ینگ” سخنگوی وزارت خارجه چین گفت : طرفهای درگیر در بحران سوریه باید فورا به خشونتها پایان دهند و آتش بس برقرار کنند.

وی افزود: طرفهای درگیر باید در راستای حمایت از غیر نظامیان و آغاز گفتگوهای سیاسی فراگیر و پایان بحران در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین بیان کرد: پکن به تصمیمات ملت سوریه احترام می گذارد و از هر راه حلی که مورد حمایت همه گروههای سوری باشد، حمایت خواهد کرد.

از سوی دیگر علی الموسوی مشاور اول وزیر عراق تاکید کرد: بغداد همواره از تلاشهای اخضر الابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه حمایت کرده است.

وی افزود: ما از همه طرفهای خیرخواه اعم از کشورها یا جنبشها می خواهیم که از راهکار سیاسی حمایت کنند و از گروههای مخالف و نظام سوریه نیز می خواهیم در این راستا حرکت کنند.

الموسوی بیان کرد: هر گونه راه حل غیر سیاسی در سوریه فقط سبب طولانی تر شدن بحران و افزایش رنج و مشکلات مردم این کشور می گردد.

خبر دیگر اینکه ارتش سوریه امروز با پشتیبانی تانکها به سوی داریا حرکت کرد تا این منطقه استراتژیک را از گروههای مسلح بازپس بگیرد.


sadkhabar.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.