ابراز همدردی رییس دبیرخانه دیوان لاهه و کشورهای لتونی، سوئد، سورینام، هلند، ترکیه و ارمنستان با زلزله زدگان

به گزارش خبرآنلاین در روزهای گذشته نیز کمیسرعالی حقوق بشر به همراه مقاماتی از کشورهای برزیل، مکزیک، ونزوئلا، اوکراین و ترکمنستان (اینجا بخوانید)، دبیر کل سازمان ملل و مسئولانی از کشورهای سوریه، سریلانکا و ایتالیا (اینجا بخوانید) با زلزله زدگان همدردی کردند.
ابراز همدردی وزیران خارجه لتونی و سوئد با زلزله زدگان آذربایجان شرقی
در پی زلزله هفته جاری در مناطقی از استان آذربایجان شرقی، وزیران خارجه لتونی و سوئد با زلزله زدگان و خانواده های قربانیان ابراز همدردی کردند. به گزارش ایرنا، ‘ادگار رینکویکس’ وزیر خارجه لتونی در پیامی برای علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان، نوشته است: مایل هستم در این برهه که دو زلزله ویرانگر در شمال غربی کشورتان حادث شده، صمیمانه ترین احساس همدردی خویش را به مردم ایران تقدیم نمایم. وی افزوده است: لطفاً تسلیت صمیمانه اینجانب را به همه آنهایی که به علت این مصیبت، بستگان و عزیزان شان را از دست داده اند، پذیرا باشید. اطمینان دارم که مردم ایران یک بار دیگر استقامت خویش را در مواجهه با عواقب این زلزله، هم از حیث تحمل خسارات و از هم از جنبه بازسازی مناطق ویران شده، نشان خواهند داد.

همچنین کارل بیلت وزیر خارجه سوئد در پی وقوع زلزله در بخش هایی از استان آذربایجان شرقی، با انتشار مطلبی در وبلاگ شخصی خود ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه غمبار در ایران، با خانواده های داغدیدگان ابراز همدردی نمود.
پیام همدردی رییس جمهور سورینام برای زلزله آذربایجان شرقی

رییس جمهور سورینام با بازماندگان زلزله اخیر در اذربایجان شرقی ابراز همدردی کرد. به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در این پیام که به سفارت جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا ارسال شده است، دسیره بوترسه رییس جمهور سورینام با ابراز تاسف عمیق از وقوع این حادثه، ابراز امیدواری کرد گروه های نجات و امداد عملیات موفقیت آمیزی در مناطق زلزله زده داشته باشند و  جمهوری اسلامی ایران ازاین حادثه، با عظمت و سرفراز بیرون بیاید . سورینام از کشورهای همسایه ونزوئلاست .

ابراز همدردی وزیر خارجه هلند با بازماندگان زلزله آذربایجان شرقی
‘اوری روزنتال’ وزیر خارجه هلند با ارسال پیامی خطاب به همتای ایرانی خود، ضمن تسلیت به مناسبت وقوع زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی، با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد. به گزارش ایرنا، در پیام تسلیت روزنتال به ‘علی اکبر صالحی’ آمده است: به نمایندگی از هلند با آسیب دیدگان این زلزله شدید در شمال غربی ایران ابراز همدردی می نمایم. وزیر خارجه هلند در پیام تسلیت خود همچنین آمادگی کشورش را برای ارسال کمک های مورد نیاز اعلام کرده است.
مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی هلند نیز در همین رابطه با ارسال پیامی خطاب به سفیر ایران در لاهه، از وقوع زلزله در ایران که موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم شهرهای استان آذربایجان شرقی شد، ابراز تاسف کرده و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی نمود. در پیام تسلیت ‘احمد اوزومجو’ خطاب به ‘کاظم غریب آبادی’ آمده است: از طرف خود و سازمان منع سلاح های شیمیایی، عمیق ترین همدردی و تسلیت قلبی را به خاطر درگذشت و بی خانمانی شماری از مردم و همچنین وارد آمدن خسارات مادی به دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران، ابراز می دارم. در این پیام تسلیت اضافه شد: در این لحظات غمبار، در حالی که همبستگی خود را با کشور شما ابراز می نمایم، اطمینان دارم که مردم ایران با صبر و متانت بر این مصیبت بزرگ غلبه خواهند کرد.

در همین رابطه رییس دبیرخانه دیوان بین المللی دادگستری لاهه نیز با ارسال پیامی، نسبت به وقوع زلزله در آذربایجان شرقی و کشته شدن صدها نفر و مصدومیت هزاران انسان در این حادثه اظهار تاسف خود را اعلام کرده است.’تره دو سان فال’، در این پیام تسلیت خطاب به سفیر ایران در لاهه یاد آور شد: از دیدن ویرانی های ناشی از زلزله در شهرهای ‘اهر’ ، ‘ورزقان’ و ‘هریس’ و از رنج عظیم قربانیان ساکن در این مناطق بسیار متاسف شدم .

ابراز همدردی استاندارانی از ترکیه و ارمنستان با زلزله زدگان

استاندار وان ترکیه در نامه ای به استاندار آذربایجان غربی ضمن همدردی با زلزله زدگان آذربایجان ، برای اعزام نیروهای امدادی به منطقه زلزله زده آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کرد.
همچنین به دنبال زمین لرزه اخیر، قهرمانیان استاندار آرماویر و معاونش ، ادگار غازریان استاندار وایوتس دزور ارمنستان نیز در تماس های جداگانه با استاندار آذربایجان غربی ، ضمن تسلیت جان باختن شماری از هموطنان آذربایجان شرقی با حادثه دیدگان زلزله ابراز همدردی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه باری تعالی آرزو کردند.
استان وان در شرق ترکیه و هم مرز با آذربایجان غربی است که زمستان سال ۹۰ زمین لرزه بزرگی در این استان روی داد که امدادگران آذربایجان غربی اولین گروه از امدادگران خارجی بودند که در منطقه زلزله زده حضور یافتند و امداد رسانی را آغاز کردند.
۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.