ابزار شتشوی کانال ریشه دندان تولید شد

پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان نخستین بار ابزار شستشوی کانال ریشه دندان با قابلیت بهبود در شستشوی کانال ریشه طراحی و تولید کرد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مهندس صفوی، مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گفت : پیش از این برای شستشوی کانال ریشه دندان در ترمیم ها از سرنگ معمولی استفاده می شد که ماده شستشو به انتهای کانال ریشه نمی رسید و کانال ریشه به طور کامل شستشو نمی شد و میکروارگانیسم ها در انتهای ریشه باقی می ماند و در طولانی مدت منجر به شکست درمان ریشه می شد.

دانشجوی رشته دندانپزشکی این دانشگاه و مجری این طرح نیز گفت: با  این دستگاه سوزن به کانال ریشه تا حدود ۱۰۰ درصد نفوذ کرده و کانال ریشه را تا انتها شستشو می دهد.

خانم کرباسی بابیان اینکه این دستگاه بدون هیچ مشابه خارجی قابلیت تجاری سازی دارد  افزود: این دستگاه که از مکانیزم ساده ای برخوردار است با مشارکت برادرش عطا کرباسی دانشجوی کارشناسی برق در مدت یک سال با حدود۱۰ میلیون ریال طراحی و ساخته شد.

وی گفت: ابزار شستشوی کانال ریشه دندان به صورت یکبار مصرف و استریل قابل تولید است.

پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان افزود: این دستگاه با شماره ۷۵۸۱۰ تیر امسال  در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.