ابلاغ آیین‌نامه ایجاد صندوق پس‌انداز مسکن تا ۲ ماه دیگر

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: آیین‌نامه ایجاد صندوق‌های پس‌انداز مسکن با کمک بانک مرکزی تنظیم و شرایط آن تا دو ماه آینده ابلاغ می‌شود.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) عباس آخوندی درحاشیه همایش تامین مالی پروژه‌های راه و مسکن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی قصد مداخله در افزایش یا میزان تسهیلات مسکن ندارد و جزئیات برنامه افزایش تسهیلات وام مسکن توسط بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار اعلام می‌شود.

دخالتی در افزایش مبلغ وام مسکن نداریم، بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد

وی افزود: باید امکان تشکیل انواع صندوق پس‌انداز مسکن توسط همه بانک‌ها ایجاد شود تا رقابت لازم برای کسب رضایت بیشتر سپرده‌گذاران فراهم شود.

به گفته آخوندی وزارت راه و شهرسازی قصد دخالت در سقف وام و سود تعیین شده توسط بانک مرکزی را ندارد و باید بانک مرکزی با ایجاد سیستم‌های پس‌انداز و تجهیز منابع مالی، برای گسترش بخش مسکن و صنعت ساختمان توافقات لازم را ایجاد کند.

آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای همکاری با بخش خصوصی

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ورود بخش خصوصی به صنعت حمل‌ و نقل و ساختمان باید ابتدا نگرانی‌های این بخش برطرف شود که لازمه‌ این کار دادن علامت روشنی مبنی بر آمادگی وزارت راه و شهرسازی و برطرف‌ شدن نگرانی بخش خصوصی است.

آخوندی افزود: در مذاکره با بخش خصوصی ارزیابی مثبتی داریم و کافی است بخش خصوصی به دولت اعتماد کند تا بسته‌های بخش خصوصی پیشنهاد شود.

به گفته وی بازار سرمایه ایران بازار خوبی است چرا که اخیرا ابزارهای تعریف‌شده‌ای همچون مسکوکات، صندوق‌های زمین و ساختمان و سایر ابزار‌های مشارکتی و شرکت‌های سهامی عام می‌توانند کمک خوبی به بخش خصوصی باشند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نیاز بخش خصوصی در صنعت حمل‌ و نقل گفت: نوسازی ناوگان و توسعه‌ زیرساخت، توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت حمل‌ و نقل هوایی و نوسازی حمل‌ و نقل ریلی کمک خوبی در نوسازی این صنعت است.

 

آخوندی افزود: تا حدودی گفت‌وگوهای تخصصی با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم بتوانیم سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در حوزه صورت گیرد و گام موثری از خروج رکود تورمی باشد تا علاوه بر ایجاد اشتغال، بتواند سرمایه‌گذاری و کمک خوبی برای مردم باشد.

هیچ یک از فرآیند‌های مسکن مهر متوقف نشده است

وی در پاسخ به مشکلات مسکن مهر و تحویل نگرفتن واحد‌های متقاضیان گفت: هیچ یک از فرآیند‌های مسکن مهر متوقف نشده و به همان روال قبلی صورت می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: متقاضیان مسکن مهر می‌توانند به همان مراجع قبلی مراجعه کنند و بدانند هیچ دستوری برای توقف مسکن مهر صورت نگرفته و همه تعهدات هم‌چون قبل ادامه‌ دارد.

آخوندی دربارهٔ‌ مشکلات تعاونی‌های مسکن نیز اظهار کرد: تعاونی‌های مسکن خود بخش خصوصی می باشند و متقاضیان می‌توانند در صورت مشکل، مسائل خود را از سوی وزارت تعاون و براساس قانون برطرف کنند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.