ابلاغ تسهیلات ۳۰۰۰ میلیارد تومانی مشاغل خانگی و خوداشتغالی به بانک‌ها

ابلاغ تسهیلات ۳۰۰۰ میلیارد تومانی مشاغل خانگی و خوداشتغالی به بانک‌ها

ایران/  معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار با اعلام این خبر گفت: اخیراً بانک مرکزی منابع تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی را به تفکیک سهم دستگاه‌های اجرایی و براساس برش استانی به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است.
محمدحسین فروزان‌مهر افزود: براساس قانون برای مشاغل خانگی ۲هزار میلیارد تومان و برای طرح‌های خوداشتغالی هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در مجموع بالغ بر سه هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان می‌شود.
وی با اشاره به این‌که طی نامه‌ای ابلاغ این منابع را به اطلاع استانداران سراسر کشور رساندیم، اظهار داشت: امیدواریم هرچه سریع‌تر بانک‌های عامل منابع این تسهیلات را به شعب و سرپرستی‌های استانی خود ابلاغ کنند.
به گفته وی پس از ابلاغ این تسهیلات به شعب بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی و طرح‌های خوداشتغالی آغاز می‌شود. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تسهیلاتی که به متقاضیان مشاغل خانگی و خوداشتغالی پرداخت می‌شود به صورت قرض‌الحسنه است. فروزان مهر همچنین در پاسخ به این سؤال که تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی توسط چه بانک‌هایی پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: ۹ بانک شامل ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، کشاورزی، مسکن، رفاه کارگران و پست‌بانک پرداخت این تسهیلات را برعهده دارند.
ضوابط پرداخت تسهیلات
بنابر شرایط صندوق مهر امام رضا(ع)، حداکثر تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی به متقاضیان یک‌میلیارد ریال است.
از سوی دیگر میزان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی به متقاضیان متناسب با طرح توجیهی کسب و کار است
براساس مقررات این تسهیلات با نرخ بهره ۴ درصد بوده و +حداکثر دوره بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با احتساب دوره تنفس ۵ سال است.


شبکه ایران

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. مهدي:

    با سلام دستگاه حمایتی وام خوداشتغالی در سایت ثبت نامی بانک کارآفرین امید است یا بانک های عامل با تشکر

  2. کیومرث علی پناه:

    خیلی بد ما میریم میگن وامی نیست ۰۹۱۸۹۳۵۹۷۳۹نمیدن

  3. نام شما...کیومرث علیپناه.09189359739:

    با سلام .از روزی که صندوق مهر رضا تصویب شده تا الان که شده کارآفرینی امید .میرم درخواست وام کنم میگن بودجه نیست .شهرستان دالاهو

  4. ali:

    nyazmand

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.