ابهامات درمورد صدور کارت بازی مجیدی

۹ م دیماه ،

به نقل از مهر، قرارداد فرهاد مجیدی با استقلال در شرایطی در ساعات پایانی فصل نقل و انتقالات نیم فصل به ثبت رسید که طبق توافق نامه ای که بین مسئولان باشگاه، مدیر برنامه و “لیام ردی” امضا شد، استقلالی ها متعهد شدند، مبلغ ۸۴ هزار دلار طلب ردی را پرداخت کنند. مسئولان فدراسیون فوتبال هم صادر شدن کارت بازی مجیدی را منوط به پرداخت این مبلغ عنوان کردند.

اما به نظر می رسد با گذشت چند روز از پایان فصل نقل و انتقالات، اظهار نظرهای متناقض عوامل درگیر دراین ماجرا، اوضاع را پیچیده تر از قبل کرده و به درستی مشخص نیست کارت بازی مجیدی در چه شرایطی صادر خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ پس از ثبت قرارداد مجیدی در این مورد گفت: “مسئولان باشگاه استقلال باید مجیدی را در فهرست نفرات خود جانشین “لیام ردی” کنند و به همین دلیل کارت بازی فرهاد مجیدی صادر نخواهد شد. بنابراین تا زمانیکه باشگاه استقلال ۸۴ هزار دلار “لیام ردی” را پرداخت نکند و او بصورت توافقی از استقلال جدا نشود، مسئولان این باشگاه نمی‌توانند بازیکن دیگری را جانشین این دروازه‌بان استرالیایی کنند”.

رئیس سازمان لیگ همچنین تاکید کرد: “صحبت های مسئولان استقلال مبنی بر خروج نام “رودریگو توزی” از فهرست نفرات تیم خود و قرار گرفتن نام فرهاد مجیدی به جای این بازیکن در این لیست صحت ندارد زیرا توزی برای مشخص شدن وضعیتش از استقلال به فیفا شکایت کرده است”.

بهروان همچنین خاطرنشان کرد: ” تا زمانیکه مطالبات “لیام ردی” پرداخت نشده و این دروازه‌بان استرالیایی رضایت ندهد، استقلالی‌ها نمی‌توانند بازیکن دیگری را به فهرست نفرات خود اضافه کنند، به همین دلیل کارت بازی فرهاد مجیدی صادر نمی‌شود”.

پس از آن علی فتح الله زاده مدیر عامل باشگاه استقلال نیز تاکید کرد که مشکل صدور کارت بازی فرهاد مجیدی تا روز شنبه و پیش از بازی با سایپا حل خواهد شد. وی در این خصوص گفت: دو بازیکن خارجی را از فهرست این تیم کنار گذاشته و کارت بازی وی تا روز شنبه و پیش از بازی با تیم سایپا در هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر صادر خواهد شد.

مصطفی شهبازی مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ هم در گفتگو با خبرنگار مهر در این مورد گفت: کارهای مربوط به کارت بازی فرهاد مجیدی انجام شده است اما تا این لحظه استقلالی ها پول “لیام ردی”، را پرداخت نکرده و یا رضایت نامه وی را در اختیار سازمان لیگ قرار نداده اند. تا زمانی که استقلالی ها تعهدات خود را در قبال توافق نامه ای که با این بازیکن استرالیایی داشته اند انجام ندهند، کارت بازی مجیدی صادر نخواهد شد.

علی کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این پرونده اعتقاد دیگری دارد و می گوید: مسئولان باشگاه استقلال نیز می توانند با استناد به حکم قطعی کمیته انضباطی در خصوص پرونده ” لیام ردی” از ما تقاضای صدور کارت بازی فرهاد مجیدی را کنند که در این صورت ما کارت بازی وی را که مقدماتش نیز آماده شده صادر می کنیم.

وی تاکید کرد: در صورتیکه تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ” لیام ردی” یا مدیر برنامه های وی خواستار تجدید نظر در حکم کمیته انضباطی و ارجاع آن به کمیته استیناف شوند، کمیته انضباطی قادر به صدور رای نهایی نخواهد بود و متعاقب آن نیز ما نمی توانیم کارت بازی فرهاد مجیدی را صادر کنیم، در نتیجه این بازیکن به بازی با تیم سایپا نمی رسد.

اما اظهارات حسین عبداللهی، دبیر کمیته انضباطی تناقض بین مسئولان درگیر در این ماجرا را بیشتر می کند. وی به خبرنگار مهر می گوید، باشگاه استقلال طبق توافق نامه ای که با ” لیام ردی” و مدیر برنامه هایش داشت، تا تاریخ ۱۸ دی ماه نسبت به پرداخت مطالبه مالی وی وقت دارد.

عبداللهی تصریح می کند: کمیته انضباطی در تاریخ چهارم دی ماه حکم به فسخ قرارداد ” رودریگو” توزی دیگر بازیکن خارجی استقلال داده که تا به امروز هیچ یک از طرفین دعوی نسبت به حکم صادره اعتراضی نداشته و خواستار تجدید نظر نشده اند، بنابراین طبق قانون اگر تا پایان وقت اداری روز یکشنبه طرفین تقاضای تجدید نظر نکنند، کمیته انضباطی حکم قطعی فسخ قرارداد ” توزی” را صادر کرده و مسئولان باشگاه استقلال نیز پس از طی شدن روال قانونی می توانند حکم قطعی را در اختیار مسئولان سازمان لیگ قرار دهند تا آنها نیز نسبت به صدور کارت بازی فرهاد مجیدی اقدام کنند.

این اظهار نظرها در شرایطی صورت می گیرد که براساس اعلام ابتدایی مسئولان، قرارداد مجیدی تنها در صورت خارج شدن نام “لیام ردی” صادر می شد و هیچ اظهار نظری در مورد “توزی” صورت نگرفته بود.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.