ابهام در مسئولیت دستگاه‌های متولی در معضل آلودگی هوا

محیط زیست > آلودگی– معاون مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی با بیان اینکه تداوم بحران آلودگی هوا سبب ایجاد مشکلات پیش‌بینی نشده در کشور خواهد شد، گفت: متأسفانه معضل آلودگی هوا به‌خوبی مورد توجه قرار نگرفته و با وجود مسئولیت‌هایی که برعهده دستگاه‌های مشخص گذاشته شده کل این موضوع مورد ابهام قرار دارد.

سیدمحمد مجابی با بیان این مطلب به ایسنا گفت: بحث آلودگی هوا یکی از مباحث مهمی است که بر کیفیت زندگی، تأثیر مستقیم دارد و از قانون برنامه پنج ساله دوم جمهوری اسلامی بر این موضوع تأکید شده است. وی افزود: قرار بود آلودگی هوا تا سال۹۰ به شرایط مطلوب برسد اما هنوز شاهدیم که این امر محقق نشده است و این در حالی است که نه‌تنها آلودگی هوای پایتخت طی سال‌های یادشده رو به بهبود نرفته بلکه شرایط بدتری هم پیدا کرده است.

مجابی با بیان اینکه این شرایط تنها مختص به شهر تهران نیست، تصریح کرد: تمام شهرهای مهم کشور درگیر معضل کیفیت نامطلوب هوا هستند، به‌طوری که براساس جداول آلودگی هوا شاهد تعداد بسیار کم روزهای سالم در کشور هستیم. وی گفت: ریزگردها معضل دیگری در زمینه آلودگی هوا هستند که در چند سال اخیر به کشور اضافه شده‌اند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.