ابومرزوق: عباس قدرت را به حماس تحویل دهد/پرز: حماس رویکرد خود را در قبال صلح مشخص کند

۱۱م دیماه ،

hamas-1.jpg

در حالی که موسی ابومرزوق از محمود عباس خواست تا قدرت در کرانه باختری را به جنبش حماس تحویل دهد نه اسرائیل، شیمون پرز اظهار کرد که جنبش حماس باید رویکرد خود را در مورد صلح یا جنگ مشخص کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی اینترنتی النشره، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با روسای کلیساها و گروه‌های مسیحی در مقر خود در قدس ادعا کرد: صلح برای اسرائیلی‌ها از ارزش‌های والایی برخوردار است و بیشتر مردم اسرائیل از آن حمایت می‌کنند.

شیمون پرز از جنبش حماس خواست تا رویکرد خود را در مورد صلح یا جنگ مشخص کند.

رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد: کمیته چهار جانبه صلح در مقابل جنبش حماس شروطی مبنی بر توقف اقدامات تروریستی، به رسمیت شناختن کشور اسرائیل و معاهده‌های امضا شده گذاشته است.

وی مدعی شد: در حالیکه اسرائیل آمادگی خود را برای از سرگیری مذاکرات صلح بیان کرده است، جنبش حماس با اجرای مذاکرات با اسرائیل مخالف است.

از سوی دیگر، موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا قدرت را در کرانه باختری به جنبش حماس و نه به رژیم صهیونیستی تحویل دهد.

موسی ابومرزوق خاطرنشان کرد: چرا محمود عباس می‌خواهد قدرت را به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تحویل دهد؟ آیا اشخاص نزدیک‌ برای در دست گرفتن قدرت سزاوارتر نیستند؟

وی با تاکید بر اینکه بهترین کار این است که محمود عباس قدرت را به حماس تحویل دهد، اظهار کرد: پیروزی حماس در مقابله با محاصره نوار غزه و پیروزی در جنگ اخیر اسرائیل بر ضد نوار غزه شایستگی آن را ثابت می‌کند و قدرت در کرانه باختری باید به جنبش حماس بدهد و این اقدام بهترین راه برای تحقق آشتی ملی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.