اتاق ایران در دانشگاه “آموزشی باز” گرجستان افتتاح شد

۰۴م آذر ،

اتاق ایرانشناسی با حضور رایزن فرهنگی سفارت ایران در دانشگاه آموزشی باز گرجستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در چارچوب همکاری‌های علمی و آموزشی بین ایران و گرجستان و همچنین به منظور آشنایی هر چه بیشتر اساتید، دانشجویان، محققان و سایر علاقمندان گرجی با فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران، اتاق ایرانشناسی در محل دانشگاه باز گرجستان افتتاح شد.

در این مراسم احسان خزاعی رایزن فرهنگی سفارت ایران، نودار پاپوکاشویلی رئیس دانشگاه باز گرجستان، زوراب آباشیدزه رییس دانشگاه علوم انسانی گرجستان، دکتر سیدمحسن حسینی استاد اعزامی از سوی وزارت علوم و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولان این دانشگاه، اساتید و دانشجویان شرکت داشتند.

رییس دانشگاه آموزشی باز گرجستان در مراسم افتتاحیه با تقدیر از همکاری‌های صورت گرفته از سوی سفارت ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان گفت:‌ افتتاح اتاق ایران در این دانشگاه اقدام علمی موثری است که در تاریخ روابط فرهنگی دو کشور ثبت خواهد شد.

وی بر علاقه‌مندی دانشگاه باز گرجستان برای برقراری ارتباط با دانشگاه‌های ایران تاکید کرد.

خزاعی نیز ضمن ابراز رضایت از همکاری‌های دوجانبه و با تشریح استقبال روزافزون از برنامه‌های آموزش زبان فارسی در سطوح مختلف آموزشی اظهار امیدواری کرد که با همکاری‌های علمی فی مابین در آینده نزدیک شاهد بارور شدن پیوندهای عمیق فرهنگی دو کشور باشیم.

دانشگاه آموزشی باز گرجستان در سال ۲۰۰۲ تاسیس شده و در حال حاضر تعداد ۱۱۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف علوم اجتماعی، تجارت، حقوق، روابط بین‌الملل، فنی و مهندسی در آن تحصیل می کنند.مرکز اصلی این دانشگاه شهر تفلیس است. اتاق ایران در این دانشگاه با پشتیبانی و حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس تجهیز و ایجاد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.