اتاق مردان آلوده تر است یا زنان؟؟

تحقیقات نشان می‌دهد نه تنها خانه مردان مجرد به مراتب نسبت به خانه‌های دیگر آلوده‌تر است، بلکه اتاق فرزندان پسر نیز نسبت به فرزندان دختر میکروب‌های بیشتری دارد. البته تصور نکنید این آلودگی‌ها فقط محدود به جوراب‌های نشسته، یا ظرف‌های کثیف داخل آشپزخانه است.
محققان بعد از مطالعه میزان جرم موجود در کنترل‌ از راه دور تلویزیون، میز غذاخوری، تخت خواب و دستگیره در متوجه شدند میزان آلودگی‌های روی این سطوح در خانه یک مرد مجرد بسیار بیشتر از خانه‌های دیگر است.

حتی میزان باکتری‌های موجود در تخت این مردان تقریبا ۱۵ برابر باکتری‌هایی است که در تخت خانه‌های دیگر یافت می‌شود. یکی از دلایل این موضوع عادات نادرستی است که معمولا مردان بیشتر از زنان آنها را دارند. برای مثال بسیاری از مردان هنگام نشستن روی مبل پاهای خود را روی میز می‌گذارند، در حالی که این یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال عوامل بیماری‌زا به سطح میز است.
همچنین مردان معمولا به اندازه زن‌ها به پاک کردن سطح میز بعد از خوردن غذا و مانند آن اهمیت نمی‌دهند که این موضوع نیز در درازمدت باعث افزایش تعداد عوامل بیماری‌زا در یک خانه می‌شود. معمولا زنان در هنگام پاک کردن سطوح مختلف دقت و حوصله بیشتری به خرج می‌دهند که همین موضوع سبب می‌شود میزان عوامل بیماری‌زا در خانه به مراتب نسبت به اتاق مردان کمتر باشد. تقریبا کنترل از راه دور در ۳۰ درصد موارد، تخت‌خواب در ۶۲ درصد موارد و دستگیره‌های در ۱۳ درصد موارد در خانه مردان حاوی عوامل بیماری‌زاست.

منبع: روزنامه شرق

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.