اتحادیه فوتبال انگلیس هم کلاتنبرگ را تبرئه کرد

۰۵م آذر ،

 به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ، مارک کلاتنبرگ داور دیدار تیم های چلسی و منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس در روز ۲۸ اکتبر متهم شده بود در حین نشان دادن کارت قرمز به جام اوبی میکل هافبک نیجریه ای چلسی به او توهین نژاد پرستانه کرده و از لفظ میمون استفاده کرده است.

پلیس انگلیس هفته قبل پس از بررسی های اولیه به دنبال شکایت کانون وکلای سیاهپوست انگلیس ، اعلام کرد مدارک مستندی در این مورد وجود ندارد اما مسئولان اتحادیه پس از یک هفته بیشتر بررسی سرانجام اعلام کردند در مورد کلاتنبرگ تنبیه انضباطی در نظر نخواهند گرفت.این اتحادیه اعلام کرد شواهد محکمی در این باره وجود ندارد.

البته اتحادیه شهادت رامیرس هم تیمی برزیلی اوبی میکل را قبول کرده اما اعلام کرد این شهادت با سایر شهادت ها همخوانی نداشته است.

میکل نیز به سبب رفتار غیرورزشی به تیم داوری در رختکن ورزشگاه مورد توبیخ قرار گرفته است.

کلاتنبرگ که پس از دیدار مذکور در دیدارها قضاوت نکرده بود ، گفت :« من این اتفاق را به فراموشی می سپارم و به کار قضاوت در لیگ برتر تمرکز خواهم کرد.اما این یکی از پراضطراب ترین دوران زندگی من بود.نژادپرستی جایی در فوتبال ندارد و این تجربه ای شد تا بسیاری بفهمند نمی توانند از چنین ادعایی برای اثبات بی گناهی خود استفاده کنند.اما روند رسیدگی برای دو طرف باید به شکل عادلانه صورت بگیرد.»

باشگاه چلسی با انتشار یافتن بیانیه ای حکم کمیته انضباطی اتحادیه انگلیس را پذیرفت اما اعلام کرد بازیکنان و باشگاه در گزارش این موضوع درست عمل کرده اند.

این اتفاق سبب شد تا اتحادیه فوتبال انگلیس برای نظارت بر داوران به مانند رشته راگبی از سیستم ارتباطی استفاده کند و این سیستم قابلیت ضبط اظهارات داوران در طول بازی را دارد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.