اتحادیه اروپا تحت فشار لابی صهیونیسم، تعلیق تحریم‌ها را ملغی کرد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سبب اصرار اتحادیه اروپا بر تداوم تحریم‌های ضد ایرانی را فشار و لابی صهیونیسم عنوان کرد و گفت: قصد آنها این است که این تحریم‌ها بر روند مذاکرات پیش روی ایران و ۱+۵ تاثیر بگذارد.

باقر حسینی در توضیح سبب تحریم مجدد ایران توسط اتحادیه اروپا علی‌رغم تعلیق این تحریم‌ها در قبل‌ای نه چندان دور گفت: اتحادیه اروپا با فشار و لابی صهیونیسم مجددا تحریم‌هایی که در قبل لغو کرده بود را علیه ایران برقرار کرد تا بنا به خواست رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات ایران و ۱+۵ این تحریم‌های مجدد تاثیرگذار باشد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی نگران هرگونه توافق احتمالی بین ایران و ۱+۵ در مذاکرات آتی است چون می‌دانست قطعا این توافق به نفعش نخواهد بود، به همین سبب از راه‌های مختلف همچون فشار به اتحادیه اروپا برای تداوم تحریم‌های قبلی تلاش می‌کند تا در روند مذاکرات تاثیر گذارباشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: روشن شدن واقعیت صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌یی ایران و تایید ۱+۵ و جامعه جهانی برصحت فعالیت‌های هسته‌یی و سالم بودن آن امری مخاطره‌آمیز برای رژیم صهیونیستی خواهد بود، حال این که رژیم صهیونیستی بر هیچ معاهده‌ای درمورد منع استفاده از سلاح هسته‌یی پایبند نیست و بیشترین سلاح هسته‌یی را داراست.

حسینی به نقش نیابتی فرانسه از اسرائیل در دوره قبلی مذاکرات اشاره و اضافه کرد: به نظر می‌رسد بعضی از کشورهای اروپایی منافع ملی خود را فدای منافع رژیم صهیونیستی کردند که باید تیم مذاکره کننده به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

به گزارش فارس،وی تاکید کرد: در شرایطی که بعضی از اعضای گروه ۱+۵ حتی آمریکا خواستار پایان دادن به این وضعیت است و تحریم‌ها به ضرر کشورهای اروپایی تمام شده است کشورهایی همچون فرانسه تحت لابی رژیم صهیونیستی رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که باید تیم مذاکره کننده نسبت به آن هوشیار باشد تا مشکلی در دوره بعدی مذاکره پیش نیاید.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.