اتحادیه اروپا مداخله نظامی در سوریه را رد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته در قبرس احتمال مداخله نظامی در سوریه را رد و بر راه حل سیاسی برای پایان درگیریها در این کشور تاکید کردند.

“دیمیتریس ایلیادز” وزیر دفاع قبرس که ریاست این نشست غیررسمی دو روزه را برعهده داشت، گفت: هدف ما ادامه حمایت از مردم برای تاسیس نهادهای دموکراتیک و کشوری دموکرات بر اساس اصول حقوق بشری و سیاسی است.

وی افزود: اولویت ما جلوگیری از کشته شدن مردم و به بار آمدن خرابی ها، احیای فرآیند دموکراتیک و جلوگیری از افزایش بحران در منطقه از جمله در لبنان است، زیرا گسترش ناآرامی ها عواقب غیر قابل پیش بینی را در منطقه به همراه دارد.

وزیر دفاع قبرس همچنین درباره اوضاع سوریه با نادیده گرفتن حمایتهای گسترده غربی ها و متحدانشان از گروههای مسلح در سوریه گفت: اوضاع سوریه تراژدیک است.

یونان نیز در این نشست خواستار کمک های اقتصادی و نظامی توسط آژانس اتحادیه اروپا شد که مسئولیت حفظ امنیت در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را بر عهده دارد.

وزرای دفاع اتحادیه اروپا حمایت خود را از حضور سازمان ملل در سوریه و اخضر ابراهیمی نماینده دائم سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در این کشور اعلام کردند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.