اتصال دستگاه های اجرایی خراسان رضوی به شبکه ملی اطلاعات

۳۰م دیماه ،

 

 
 با برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی با مسوولان وزارت ارتباطات در بخش های مختلف، دستگاه های اجرایی استان خراسان رضوی به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد.
مهندس تقی آبادی، مدیر کل ارتباطات استان خراسان رضوی در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در همین راستا، اطلاعات ۴۰ دستگاه اجرایی استان به منظور اتصال به شبکه ملی اطلاعات اخذ، بررسی و تجمیع شده و از سوی دیگر هماهنگی های لازم با سازمان فناوری اطلاعات ایران برای انجام فعالیت های عملیاتی مورد نیاز صورت گرفته است.
 
وی افزایش ضریب امنیت سایبری در سطح استان خراسان رضوی را یکی دیگر از برنامه های در دست اجرای این اداره کل عنوان و افزود: در این خصوص و با هماهنگی های انجام شده با مرکز ماهر، نماینده بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی استان به این مرکز جهت انجام اقدام های لازم معرفی شده اند.
مدیر کل ارتباطات استان خراسان رضوی با بیان این مطلب که دیتا سنتر استان نیز در حال راه اندازی است گفت: با پیگیری های به عمل آمده از سوی این اداره کل، بعضی موانع موجود در خصوص فیبرکشی و برق رسانی برای این دیتا سنتر بر طرف شده که امیدواریم با اقدام های در دست اجرا، دیتا سنتر استان خراسان رضوی در سال ۹۲ به بهره برداری برسد.
وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی دیتا سنتر استان خراسان رضوی، سرعت گردش اطلاعات در داخل استان افزایش یافته و زمینه بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات در استان فراهم خواهد شد.
مهندس تقی آبادی در خصوص دیگر فعالیت های اداره کل ارتباطات استان خراسان رضوی تصریح کرد: پایش فضای فرکانسی طبق برنامه و زمانبندی انجام شده، شناسایی تخلفات احتمالی و تداخلات رادیویی و رفع آنها و ترخیص تجهیزات رادیویی از مبادی گمرگی از دیگر فعالیت های این اداره کل می باشد که عملیاتی شده است.
وی با بیان این مطلب که پیگیری هماهنگ ویکپارچه فعالیت های مورد نظر حاکمیت در استان ها از طریق ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال شود تاکید کرد: امیدواریم با اقدام های در دست اجرا، خواسته های مردم استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق شود.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.