اتمام فیلم «رستاخیز» پس از ۴ سال

«رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش پس از پشت سرگذاشتن بیش از ۴ سال مراحل مختلف تولید به اتمام رسید.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا ، مراحل پایانی فنی این فیلم زیرنظر احمدرضا درویش در استودیویی در لندن طی یک سال و نیم گذشته انجام شد.

فیلمبرداری «رستاخیز» دی ماه سال ۸۹ پس از ۱۱ ماه فیلمبرداری در حوالی تهران به پایان رسید و پس از آن وارد مراحل فنی شد.

جدیدترین ساخته‌ی درویش پس از «دوئل» توسط طارق انوار تدوین‌گر نامزد اسکار در سال ۲۰۱۰ انجام شد و «استیفن واربک» برگزیده‌ی اسکار برای این فیلم موسیقی ساخته است.

احمدرضا درویش سال گذشته در متنی به ایسنا درباره‌ی آخرین ساخته‌اش نوشت:

« به نام خدا »

نزدیک به پانزده سال از آن عهد فرخنده سپری شده است.

کسانی از اهالی فرهنگ و سینما تولید فیلمی را آرزو کردند که برگرفته از حماسه‌ی عاشورا، از جوهر اندیشه‌ی امام حسین(ع) بهره گیرد. اثری برای شیفتگان ِحقیقت و چشمان ِپرسشگر. برای شکفتن ِنهال آن آرزو، تنها تکیه‌گاه عشق بود و نام کسی که بر فرازِ قله‌ی عاشقان، انسان را به کرامت، آزادگی و روز رستاخیز بشارت داد. اکنون پس از سالها تحقیق و تلاش، مرحله‌ی فیلمبرداری «روز رستاخیز» پس از یازده ماه به پایان رسیده است. مرحله‌ی بعد از فیلمبرداری یکسال به طول خواهد انجامید که دو هفته از آن برای فیلمبرداری در شمال سوریه در فصل بهار طی خواهد شد. روایت آنچه بر روز رستاخیز گذشت شعری شنیدنی‌ست ولی در مقابل قصیده‌ی بلند نهضت امام حسین(ع) قطره‌ای از دریاست.»

«رستاخیز» از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند.

« رستاخیز» از ۲۴ بازیگری که جزء نقش‌های پیش برنده هستند بهره برده است و در حدود ۴۰ بازیگر دیگر و ۷ بازیگر زن و مرد مهمان مقابل دوربین حسین جعفریان مدیر فیلمبرداری و علی برازنده فیلمبردار کار رفته‌اند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.