اتمام ۲۰۰۰ طرح نیمه تمام با ۴۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه

۱۰م آذر ،

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اتمام بیش از ۲ هزار طرح نیمه تمام در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: این طرحها با سرمایه‌گذاری حدود ۴ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از ۳۲ هزار نفر تکمیل و بهره‌برداری شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سید علیرضا شجاعی با اشاره به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به عنوان اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: از این تعداد طرح، استان‌های آذربایجان شرقی با ۲۲۰ طرح اتمام یافته، خراسان رضوی با ۱۸۰ پروژه تکمیل شده و اصفهان با ۱۷۰ طرح به بهره‌برداری رسیده، دارای بیشترین آمار است.
وی تصریح کرد: استان اصفهان با ۴۶۰ میلیارد تومان، استان خراسان رضوی با ۴۵۰ میلیارد تومان و استان تهران با ۴۴۰ میلیارد تومان بیشترین جذب سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده‌اند.
به گفته شجاعی، این سه استان در مجموع حدود ۱۰ هزار اشتغال ایجاد کرده‌اند که به عنوان سه استان برتر در این خصوص به شمار می‌روند.
وی با اشاره به اینکه تعداد بسیاری از طرح‌های نیمه تمام در حوزه صنعت، معدن و تجارت، نیازمند تأمین مالی ریالی و ارزی است ، خواستار همکاری دستگاه‌های پشتیبان شد.
شجاعی افزود: انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های پشتیبان مالی مانند بانک‌ها، وزارت امور اقتصاد و دارایی، معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی سایر طرح‌های نیمه تمام که در انتظار تامین مالی است، هرچه‌ سریع‌تر وارد مدار تولید شود تا در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی شاهد افزایش تولید و تحقق اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت که همان تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است، باشیم.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.