“اجرای احکام اسلامی” پایانی بر زورگیری و شرارت

۳۰م دیماه ،

حجت‌الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: اجرای حدود اسلامی و کوتاه کردن زمان دادرسی همراه با ریشه کن کردن عوامل جرم می‌تواند تا حدودی خشونت و جرم را از سطح جامعه مهار کند.

“حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضائی باشگاه خبرنگاران در توضییح “عوامل شکل‌گیری پدیده زورگیری” اظهار داشت: تربیت خانوادگی، شرایط تحصیلی، فرهنگ محیط رشد یافته و مسائل اقتصادی مانند فقر، بیکاری تأثیر بسزایی در بروز این گونه جرائم دارند.

وی با بیان اینکه به اعتقاد دستگاه قضا پیشگیری از جرم مقدم بر مجازات است، تصریح کرد: مبارزه با بی‌عدالتی و فقر، اشتغالزایی و رفع فرهنگ خشونت از فضای رسانه‌ها از جمله راهکارهای پیشگیری از جرم می باشند، اگرچه در یک کشور ۷۵ میلیونی عده‌ای شرور با هیچ فرآیندی اصلاح نمی‌شوند و در این جاست که قانون وارد عمل می‌شود.

حجت‌الاسلام رهبر در بیان سبب کارساز نبودن مجازات‌ها گفت: مجرمین به عاقبت کار نمی‌اندیشند و تصورشان بر این است که با ترفندهایشان قادرند به خواسته‌های غیرمشروع خود برسند در حالیکه قانون اعدام را برای آن‌ها پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان این مطلب که یکسری مجازات‌ها مانند قطع دست سارق یا تبعید سبب عبرت همگان برای همیشه است، افزود: احکام اسلامی جهت سلامت پیکره جامعه می‌بایست اجرا شوند تا با همه تلخی بر روح  روان اشخاص تأثیر بگذارند.

حجت‌الاسلام رهبر افزود: یکی از علل اشاعه گستاخی و شرارت‌ها عدم اجرای احکام اسلامی است چراکه اگر اتهام فردی محرز شود می‌بایست به سرعت حکم اسلامی اجرا و دیگر زندان‌ها مملو از متهمین محکوم به حبس نباشد.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم خاطرنشان‌ کرد: اجرای حدود اسلامی و کوتاه کردن زمان دادرسی همراه با ریشه کن کردن عوامل جرم میتواند تا حدودی خشونت و جرم را از سطح جامعه مهار کند.

گفتنی است؛ حکم اعدام دو زورگیر خشن پایتخت که فیلم سرقت آنها در اینترنت انتشار یافته بود، چندی قبل در خیابان ایرانشهر تهران در ملاء عام اجرا شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.