اجرای برنامه فرهنگی مبارزه با مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان

معاون فرهنگی وزارت علوم از اجرای برنامه های فرهنگی مرتبط به مبارزه با مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان خبر داد.

دکتر جلیل دارا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  در  مورد مبارزه با مواد مخدر به دو نکته اساسی اشاره کرد و گفت: نکته اول در این خصوص که در حوزه مواد مخدر چه آسیب های اجتماعی را در بر دارد باید به طور غیر مستقیم برنامه های نشاط آور برای دانشجویان در نظر گرفته شود این برنامه ها باید در قالب برنامه های آموزنده و سرگرم کننده اوقات فراغت دانشجویان را در بر گیرد برنامه ای که جوش و خروش در دانشجویان به وجود آورد، اگر افراد در فضای اوقات فراغت بی برنامه باشند این فضای اوقات فراغت تبدیل به ناهنجاری می شود.
وی در ادامه گفت: نکته دوم در حوزه مواد مخدر این است که باید پیشگیری را جدی بگیریم نباید اجازه بدهیم مشکل ایجاد شود و بعد به فکر درمان باشیم باید قبل از بوجود آمدن این مشکل پیشگیری کنیم نباید به انکار آسیب اجتماعی پرداخت مواد مخدر در تمام کشورهای دنیا مشکل آفرین شده است و مسئولان باید قبل از وقوع به فکر پیشگیری باشند ودر راه  تحصیل، تذهیب و ورزش گام بردارند.
دکتر دارا در ادامه عنوان کرد: یکی از راه حل های پیشگیرانه، برگزاری اردوهایی با جنبه ورزشی است جبنه های تحصیلی تذهیب و ورزش را تحت پوشش قرار دهد.
وی در ادامه بیان کرد: باید در هر دانشگاه حلقه ای متشکل از اساتید دانشگاه تشکیل شود و این حداقل ۲ یا ۳ استاد این کار را آغاز کنند تا به حل مسائل آن دانشگاه بپردازند./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.