اجرای برنامه های محافل انس با قران کریم و نهج البلاغه در منطقه یک

فروردین ۱۴۰۳

به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

رئیس اداره امور فرهنگی منطقه یک گفت: برنامه های محافل انس با قرآن کریم و نهج البلاغه در ماه مبارک رمضان اجرا می شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سعید کارگردان افزود: برنامه های ماه مبارک رمضان شامل باز پیرایی مساجد و اماکن مذهبی، برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم، مسابقات فرهنگی و ورزشی در رشته های مختلف، همچنین برنامه های متنوع هنری با استفاده از قابلیتهای هنری و فرهنگی محلات و جشنواره های شمسه است.
ماه رمضان نهمین ماه قمری و بهترین ماه سال است واژه رمضان از ریشه (رمض) و به معنای شدت تابش خورشید برسنگریزه است می‌گویند چون به هنگام نامگذاری ماههای عربی این ماه در فصل گرمای تابستان قرار داشت ماه (رمضان) نامیده شد و از سوی دیگر (رمضان) از اسماء الهی است.
کارگردان اظهار داشت: چاپ و توزیع کتاب، بروشور و لوح فشرده و سایر محصولات فرهنگی با موضوع ماه مبارک رمضان نیز از برنامه های این ماه است.
این ماه، ماه نزول قرآن و ماه خداوند است و شبهای قدر در آن قرار دارد، فضیلت ماه رمضان بسیار زیاد و نامحدود است و ماه رمضان ماه خداوند ماه نزول قران و از شریفترین ماههای سال است.
کارگردان عنوان کرد: توجه به ویژه به بحث اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و از سوی دیگر همگان و تعامل موثر با اماکن مذهبی، آستان مقدس امامزادگان منطقه یک و به ویژه همکاری با مساجد سطح منطقه در طراحی و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی این ماه غدیر است که در دستور کار قرار دارد.
در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می شود و عبارت در یکی از شبهای آن (شب قدر) بهتر از عبادت هزار ماه است.
میرزایی رئیس اداره زیباسازی منطقه یک در ادامه افزود: شستشوی مساجد، رنگ ‌آمیزی مسیر ها و جداره های منتهی به مساجد آذین بندی خیابانها از اقدامات انجام شده در ماه مبارک رمضان است.
رسول خدا (ص) در خطبه شعبانیه خود دربارهٔ فضیلت و  عظمت ماه رمضان فروده است ای بندگان خدا ماه خدا با برکت و رحمت و آموزش به سوی شما روی آورده است، ماهی که نزد خداوند بهترین ماههاست روزهایش بهترین روزها ، شبهایش بهترین شبها و ساعتش بهترین ساعات است.
*نورپردازی پل پارک وی به مناسبت ماه مبارک رمضان
میرزایی رئیس اداره زیباسازی منطقه یک در خصوص نورپردازی پل پارک وی و نصب بنرهای تبلیغاتی – فرهنگی در سطح منطقه افزود: شستشوی تمامی مساجد، رنگ آمیزی مسیرها و جدارههای منتهی به مساجد، آذین بندی اماکن عمومی از اقدامات اداره زیباسازی است.
*تعویض قرآنهای فرسوده در مساجد منطقه ۱
جمشیدیان رئیس اداره بازیافت منطقه یک اظهار داشت: تعویض قرآنهای فرسوده و جایگزینی قرآنهای نو، مخزن گذاری برای پسماندهای خشک در مساجد، دادن کیسه به مساجد و دعوت از اساتید در مساجد برای اظهار مطالبی در مورد بازیافت و گوشزد در مورد پرهیز از اسراف از جمله برنامه های بازیافت است.
امید است روزه داران بتوانند در این ماه که ماه الهی است به تطهیر و پالایش روح و جسم خود در تقرب جستن به درگاه الهی کوشا باشند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.