اجرای طرح مدیریت بحران اماکن در منطقه ۱۱

رئیس ستاد مدیریتی بحران منطقه ۱۱ از اجرای طرح مدیریت بحران اماکن در مجتمع مسکونی ۴۰ واحده واقع در خیابان های کارگر و مهدیزاده منطقه ۱۱ روز گذشته خبر داد.

قایق ور در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، افزود: سه دوره آموزشی اطفاء حریف و کمک های اولیه(اورژانس) و همچنین آمادگی مقابله با زلزله برای ساکنین این مجتمع مسکونی توسط ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۱ پیرو سلسله آموزش های مدیریت بحران اماکن برگزار شده است.
وی اضافه کرد: دوره آموزشی اطفاء حریق به صورت تئوری و عملی همراه با نحوه استفاده از کپسول های اطفاء حریق، شناختن انواع حریق، تمرین با کپسول های پودر و cog دی اکسید کربن و همچنین شناخت و تشریح انواع حریق برگزار شده است.
رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۱ تصریح کرد: دوره آموزشی کمک های اولیه به صورت فشرده همراه با تمرین ماساژ قلبی، cpr و احیای قلبی، بازکردن انسداد راه های هوایی و… و نیز دوره آموزشی آمادگی مقابله با زلزله برای شهروندان منطقه ۱۱ اجرا شده است.
* آموزش همگانی مقابله با بحران در منطقه ۱۱
در ادامه رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه۱۱ اظهار کرد: دوره آموزشی مقابله با زلزله و برپایی چادرهای امداد و بازدید از انبار نگهداری تجهیز سوله مدیریت بحران برای شهروندان منطقه برگزار شده است.
قایق ور افزود: از اهداف برگزاری این دوره های آموزشی می توان به توانمندسازی عمومی برای مقابله با بحران، تمرین واکنش اضطراری در هنگام بروز بحران، آشنایی با ابزار مورد نیاز و نحوه عملکرد آنها در زمان بحران، کاهش خسارات احتمالی جانی و مالی در زمان وقوع بحران و… اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح مدیریت بحران اماکن از جمله دوره های اطفاء حریق، کمک های اولیه و امداد و نجات، آموزش برپایی و چادرهای امداد و تخلیه امن اضطراری برای شهروندان ناحیه یک منطقه۱۱ برگزار شده است./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.