اجرای مجازات جایگزین حبس فرصتی برای بازگشت محکوم به زندگی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

یک حقوقدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

وکیل پایه یک دادگستری گفت: اجرای قانون مجازات های جایگزین حبس می‌تواند فرصتی برای بازگشت زندانی به جامعه تلقی شود.

غلامرضا عربگری در گفتگو باخبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، در ارزیابی از لایحه مجازات‌های جایگزین حبس، اظهارداشت: مجازات‌های حبس که فقط به منظور قطع ارتباط مجرم و قرار گرفتن وی در یک محیط بسته باشد حاصلی در بر نخواهد داشت.
 
این حقوقدان با بیان اینکه ممکن است یک مجرمی جهت جلوگیری از ایجاد فساد در جامعه به مدت معین در زندان نگهداری شود ادامه داد: قطعا پس از گذشتن مدت حبس فرد مجرم با آگاهی‌های مجرمانه بیشتر و با کینه عمیق‌تر نسبت به اجتماع از زندان آزاد می‌شود و دور باطل ارتکاب جرم در زندانی شدن دوباره ادامه خواهد یافت.

 وی به برنامه های اجرایی درون زندان ها برای اصلاح مجرمین اشاره کرد و گفت: جهت اصلاح مجرمین درون زندان که مدت حبس خود را می گذرانند برنامه‌های خاصی اجرا می شود که اگر این قانون به طور دقیق و درست اجرا شود مطمئنا نتایج مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

عربگری اجرای قانون مجازات‌های جایگزین حبس را در گرو فراهم بودن امکانات و نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: باید در اجرای این قانون تناسب جرایم با مجازات‌ها رعایت شود و منظور فقط خالی کردن زندان‌ها از زندانی نباشد.

 وکیل پایه یک دادگستری با تاکید براینکه در پاره‌ای از موارد در مورد مجرمین و تبهکاران خطرناک تدابیر مجازات‌های جایگزین حبس باید در محیط بسته مانند زندان اجرا شود خاطرنشان کرد: اگر چنین مجرمینی با اعمال این تدابیر در زندان وضعیت مطلوب یافتند آنگاه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در خارج از زندان قابل قبول خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.