اجرای کامل سند تحول بنیادین محدود به سال ۱۴۰۴ نمی شود

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- فانی  گفت: اجرای کامل سند تحول مربوط به سال ۱۴۰۴ نمی شود و تحقق واقعی این سند شاید سالهای سال طول بکشد.

به گزارش خبرگزاری آریا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم معارفه حمیدرضا کفاش و تودیع حسین هژبری در معاونت پرورشی با بیان این مطلب گفت: در سند تحول بنیادی به فعالیتهای پرورشی و تربیتی و رفتاری دانش آموز تاکید ویژه ای شده است که برای اجرای کامل تمام برنامه ها نیازمند کار سنگین، طاقت فرسا و بلند مدت هستیم.

وی افزود: سند تحول قید زمانی ایران ۱۴۰۴ را ندارد چرا که این سند برای تحول در آموزش و پرورش در تراز جمهوری اسلامی ایران تدوین شده و نمی توان اجرای کامل آن را محدود به تاریخ خاصی کرد.

به گفته فانی تحقق واقعی سند شاید سالهای سال طول بکشد اما باید همه تلاش خود را برای تحول در برنامه های پرورشی و تربیتی دانش آموزان انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیروی انسانی باید از لحاظ کمی و کیفی در بخش پرورشی تامین شود تصریح کرد: همچنین در معاونت پرورشی نیازمند تغییر در روشها، محتوا و مخاطب شناسی هستیم و باید دانش آموزی تربیت شود که رفتار مطلوب پایدار داشته باشد.

وی به ایجاد فاصله ای بین دانش آموز و حاکمیت اشاره کرد و گفت: باید تلاش شد تا این فاصله را هر روز کمتر و کمتر کنیم به این منظور باید برنامه یا مناسب قبل را تقویت کرده و همچنین برنامه های جدید متناسب با دانش آموز امروزی ایجاد کنیم.

فانی در پایان تصریح کرد: رئیس جمهور و اعضای هیات دولت تا کنون همراهی خوبی با وزارت آموزش و پرورش داشته و امیدوارم هرچه زودتر شاهد شکوفایی و تحول در این وزارتخانه باشیم.

در ادامه این مراسم حسین هژبری معاون سابق پرورشی به یکی از احادیث پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) نیز توجه به نیروی انسانی و بهسازی آن را که امروز وزیر آموزش و پرورش به آن تاکید بسیار دارند مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی به سه وزیر آموزشی رای نداد، این موضوع برای جامعه بسیار مهم است چرا که این وزارتخانه آینده سازان کشور را تربیت می کند و قطعاً رای اعتماد به وزیر باید بعد از تحقیق کامل داده شود. امروز بسیار خوشحالیم مجلس به فردی شایسته رای اعتماد داده است.

هژبری در پایان گفت: فانی فردی است که از معلمی به معلمی رسیده و او امروز معلم اول وزارت آموزش و پرورش است.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.