اجرای استراتژی جدید امنیت آی‌تی در اروپا

فاوانیوز : آژانس امنیت آی‌تی اروپا موسوم به Enisa از آغاز اجرای طرحی به منظور ارتقاء امنیت آنلاین خبر داده است.
 

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس ، از جمله دیگر اهداف اجرای طرح یاد شده می توان به افزایش آگاهی در مورد تهدیدات و کمک به کاربران در جهت مقابله با خطرات روزافزون اشاره کرد.

این طرح که ابتدا به مدت یک ماه اجرا می شود، هشت کشور را در بر می گیرد و امید می رود با این کار خطرات سایبری در قاره سبز خسارات کمتری به بار آورند.

این اولین بار است که طرحی در حوزه امنیت آی تی در این وسعت به اجرا درمی آید. از جمله اهداف جانبی اجرای طرح یاد شده رقابتی تر کردن فعالیت های کاربران در اینترنت پس از کسب اطمینان از شرایط امنیتی است.

کارشناسان معتقدند اگر اروپا قصد دارد در آینده به سمت اقتصاد دیجیتال و آی تی محور حرکت کند، چاره ای جز ارتقاء امنیت آی تی در کشورهای عضو این اتحادیه ندارد. مهم ترین بخش این طرح یک ماهه ارائه آموزش های بنیادین به کاربران در مورد نحوه حفاظت از اطلاعات شخصی در فضای مجازی است.

علاوه بر این آموزش های تخصصی در ارتباط با بهداشت مجازی، آموزش الکترونیک، بانکداری آنلاین و … هم به کاربران ارائه می شود. فرامرزی بودن این آموزش ها هم با توجه به عدم محدود شدن فعالیت های هکری به مرزهای جغرافیایی ضرورت دارد.
فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.