اجرای برنامه‌های پیشگیری و درمان اعتیاد برای دانش‌آموزان معتاد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: طرح ویژه‌ای با همکاری آموزش و پرورش و ستاد برای دانش‌آموزان مصرف‌کننده یا سوء مصرف‌کننده مواد و همچنین پرخطر اجرا می‌شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از تسنیم ؛ بابک دین‌پرست با بیان اینکه طرح شیوع‌شناسی اعتیاد برای سال ۹۲ در دست اجراست، دربارهٔ برنامه‌های مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش گفت: امسال شاهد اتفاقات مثبت در زمینه اجرای برنامه‌های مشترک بین این دو دستگاه هستیم.

وی افزود: رویکرد ستاد به موازات توجه به اولیا و مربیان و معلمان مدارس به طور ویژه بر روی دانش‌آموزان است و در این راستا طرح ویژه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های آن را برای دانش‌آموزان در دستور کار داریم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد با اشاره به اینکه در قبل مقاومت‌هایی دربارهٔ بحث اعتیاد دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش صورت می‌گرفت، گفت: معتقدم این مسائل جزء‌ مصادیق خطوط قرمز نیست و اشتباه محض است که نخواهیم دربارهٔ آن صحبت کنیم.

دین‌پرست گفت: حدوداً ۲۵ سال پیش مصوب شد تا اخطارهای آموزشی اعتیاد وارد کتب درسی دانش‌آموزان شود که در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ با درج مطالب مورد نظر در کتاب علوم زیستی و بهداشت اول متوسطه، موفق به اجرای اولین مرحله از این طرح شدیم.

وی ادامه داد: بعد از ۲۵ سال، از سال قبل کم‌کم ورود مباحث مواد مخدر و آسیب‌های آن به آموزش‌های دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفت و در این راستا امسال دو برنامه مشخص را برای مصون‌سازی دانش‌آموزان در دستور کار داریم.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد برنامه‌هایی برای دانش‌آموزان در معرض خطر اجرا شود که شامل دانش‌آموزانی است که دارای اولیا یا خانواده معتاد یا زندانی یا در معرض سایر آسیب‌های اجتماعی می باشند که آمار این دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش است و برای مصون‌سازی این دسته از دانش‌آموزان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

به گفته دین‌پرست، طرح همزمان آموزش و درمان دانش‌آموزان سوء‌مصرف‌کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر و روان‌گردان یکی دیگر از بندهای تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و این ستاد در سال ۹۲ است که به زودی امضا می‌شود و براساس آن دانش‌آموزان مصرف‌کننده، سوء مصرف‌کننده یا پرخطر تحت پوشش این طرح ویژه قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در این طرح این دانش‌آموزان همزمان با آموزش تحت درمان اعتیاد نیز قرار خواهند گرفت.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.