اجرای بهتر خصوصی سازی با فعال شدن بخش پولی و مالی

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از شبکه اخبار اقتصاد و دارایی(شادا)، ‘محمد رحیم احمدوند’ در مراسم معارفه خود با اشاره به سند چشم انداز بعنوان یک برنامه بلند مدت، نقش و جایگاه اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۴ در منطقه را تبیین کرد.

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، استکبار جهانی فشارهای مختلفی را به کشور وارد کرد، اما با مدیریت و رهبری حضرت امام خمینی(ره) توانستیم سال های سخت جنگ را پشت سر بگذاریم.

وی تاکید کرد: دشمن تمام توان خود را در حوزه اقتصاد بکار گرفته و امید دارد در این جبهه پیروز شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به ضعف های اقتصاد دولتی تصریح کرد: ارزیابی ها نشان داد، اگر ماشین اقتصادی کشور با همین سرعت و قدرت پیش برود، به مقصد و هدف نخواهیم رسید و نیازمند اصلاح قوانین هستیم.

وی افزود: با درایت مقام معظم رهبری محدودیت ها گشوده و فضا و بستر آماده شد تا ماشین اقتصادی دولت علاوه بر توان دولت، از منابع بخش خصوصی و مردمی نیز استفاده کند که از آن به عنوان انقلاب اقتصادی یاد می شود.

احمدوند تصریح کرد: در کنار این اقدام، طرح تحول اقتصادی با هدف تکمیل این فرآیند و فراهم ساختن فضا برای ورود بخش خصوصی اجرا شد.

وی با اشاره به کمک مردم در اجرای مطلوب و موفق هدفمندسازی یارانه ها ابراز امیدواری کرد که در برنامه های بعدی، نباید خودمان را با کشورهای منطقه مقایسه کنیم، بلکه باید با کشورهای توسعه یافته دنیا مقایسه شویم.

احمدوند در پایان گفت: با مطالعه تجربه ۸۰ کشور دنیا در زمینه خصوصی سازی می توان به اهمیت نقش و جایگاه سازمان خصوصی سازی پی برد.

در ادامه این مراسم، ‘پیمان نوری بروجردی’ رئیس پیشین سازمان خصوصی سازی طی سخنانی بر لزوم جلب رضایت خداوند و توکل به او در انجام امور تأکید کرد.

وی همچنین در بیان ویژگی های رئیس جدید سازمان خصوصی سازی خاطر نشان کرد: او با مجموعه وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی آشناست و دارای وسعت نظر می باشد.

نوری بروجردی مهمترین ویژگی سازمان خصوصی سازی را صحت عمل عنوان کرد.

در ادامه این مراسم، خزانه دار کل کشور نیز در سخنان خود گفت: مسئولیتی که در این مجموعه بر عهده می گیریم یک سنگر خدمت است.

وی عملکرد سازمان خصوصی سازی را از منظر تأمین مالی و خزانه داری بسیار خوب ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز شاهد عملکرد خوبی از این سازمان باشیم.

لازم به ذکر است؛ احمدوند پیش از این رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان بوده است.

همچنین در پی انتصاب احمدوند به ریاست سازمان خصوصی سازی، پیمان نوری بروجردی با حکم وزیر اقتصاد به سمت مشاور وی تعیین شد.

اقتصام** ۹۱۴۱/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۰۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.